خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اربعین راه دوستی ملت ایران و عراق

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مراسم معنوی راهپیمایی اربعین باب تفاهم و دوستی دو ملت ایران و عراق را بیش از گذشته باز کرده است، گفت: فرصت حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در عراق آثار مادی و معنوی بسیاری دارد که باید همیشه آن را زنده نگه داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در دیدار با سید جواد الیاسری استاندار نجف یکی از مهمترین اهداف سفرش را قدردانی از دولت و ملت عراق به خاطر پذیرایی از بیش از 2 میلیون ایرانی برشمرد و گفت: باید از مراجع بزرگ تقلید نجف که با راهنمایی های خود باعث برگزاری بهتر این مراسم معنوی شده اند، تشکر کرد.

وی همچنین با قدردانی از استاندار و مردم نجف، تشکیل دولت عراق را باعث تسریع در پیشرفت و توسعه این کشور ارزیابی کرد و گفت: انتخابات عراق نمایش خوبی از دمکراسی در منطقه بود.

استاندار نجف نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردم عراق و شهر نجف افتخار می کنند که میزبان زائران امام حسین (ع) به ویژه زائران ایرانی و معاون اول رییس جمهوری ایران هستند، گفت: اربعین نقش بسزایی در تحکیم روابط دو کشور و دو ملت دارد.

الیاسری با ابراز خرسندی از ناکام ماندن توطئه های دشمنان برای روشن کردن آتش فتنه و اختلاف میان مردم دو کشور گفت: ما از حادثه حمله به کنسولگری ایران در بصره ابراز تاسف می کنیم و امیدواریم روابط دو کشور همچنان در سایه تلاش های انجام شده مستحکم تر شود.

وی افزود: زائران ایرانی در ایام اربعین با رعایت عالی ترین مسائل قانونی و انضباطی زیارت خود را انجام دادند که ما از آنها تشکر می کنیم.

به گزارش ایرنا، جهانگیری صبح امروز برای انجام سفری یک روزه وارد فرودگاه نجف شد و قرار است پس از زیارت بارگاه نورانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) در مسیر نجف به کربلا در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کند؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جهانگیری را در این سفر همراهی می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا