خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کریمی اصفهانی: از کسانی که کاسبی نکردند مالیات نگیرید

احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه‌ی اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با انصاف نیوز در مورد لزوم حمایت از اصناف در بحران کرونا به‌ گفت‌وگو پرداخت اما تاکید کرد که اصناف و بازاریان از تصمیمات ستاد کرونا تبعیت خواهند کرد.

دیروز یکی از مخاطبان انصاف نیوز در تماسی اطلاع داد که چند مغازه در بازار تهران باز بودند و ماموران نیروی انتظامی به صاحبان مغازه اخطار داده که اگر مغازه را نبندند مغازه پلمپ خواهد شد. کریمی از این موضوع نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.

کریمی اصفهانی در این مورد گفت: «اعلام شده بود که مراکز تا بیستم تعطیل است، اینکه کسی باز کرده باشد که بخواهند چنین اخطاری بدهند را اطلاع ندارم اما بعید است. حق این است که اگر باز کنند باید این کار انجام شود. برای حفظ جان مردم باید همه‌ی ما گوش به زنگ ستاد تصمیم‌گیری کرونا باشیم. در دنیا تصمیماتی در این مورد گرفته می‌شود، شاید خیلی از آنها حادتر از ما تصمیم گرفتند. شاید در این تصمیمات هم سهل‌انگاری شده و دیر شده است. باید قاطعیت با هر ابزاری که هست وجود داشته باشد. ضمن اینکه همه‌ی مردم همکاری می‌کنند. من باید تشکر کنم از همه‌ی اصناف و کسانی که رعایت کردند ولی ممکن است نادر افرادی باشند که به این مسائل تمکین نکنند یا به اصل خطر این موضوع توجه نکرده باشند که شایسته است برای حفظ جان بقیه با آنها برخورد شود.»

او در مورد لزوم حمایت از اصناف نیز اضافه کرد: « دولت متاسفانه فقط به خانواده‌ی خود یعنی اداره‌ها و نهادهای دولتی می‌رسد. باید این توجه را داشته باشد که مردم کوچه و بازار و مغازه‌دارها با مشکلات بزرگی مواجه هستند. تصمیماتی که در مورد اینها گرفته شود و نه در شعار بلکه در عمل وارد شوند. دارایی حتما رعایت کند؛ نباید از مردمی که کاسبی نکردند که مالیات گرفت.

البته به طور نادر هستند کسبه‌ای که کارشان با این مشکلات مرتبط بوده و کار کردند اما باید به کسانی که دولت و خانواده‌ی اصناف خبر دارند که کار نکردند کمک خوبی انجام شود و سرویس‌های خوبی از نظر بیمه، دارایی و مسائلی مثل تسهیلات بانکی داده شود.

حتما ما باید توجه داشته باشیم که اگر این مشکل از نظر وسعت بالا بگیرد و ابتلاها زیاد شود حتما باید همه رعایت کنیم و کسبه هم از کل جامعه مستثنی نیستند و حتما صاحبان کسب‌وکارهایی که فعلا بسته خواهند بود هم تبعیت خواهند کرد. به هرحال قبل از هرکسی خودشان دچار مشکل می‌شوند. لذا از نظر شرعی و عرفی همه وظیفه دارند که این مسائل را رعایت کنند.

ملت ما در زمینه‌های مختلف پای کار آمدند، مثل اینکه در خانه‌ها بنشینند، ماسک درست کنند یا به خانواده‌ها کمک‌رسانی کنند که هرچه زودتر بتوانیم این موضوع را حل کنیم. بنابراین اگر لازم باشد بعید می‌دانم اصناف اعتراضی داشته باشند و حتما تبعیت می‌کنند.

مسوولان نظام نباید به اصناف و مردم بی‌اعتنا باشند. اصناف کارگر و بدهی دارند و فروش و کار هم نکردند. کمک‌های دولتی باید به اینها هم اختصاص پیدا کند.»

او در مورد کارگران و باربران نیز افزود: «از اول اسفند خیرین جمع شدند و کمک‌هایی جمع شد و امکانانی به خیلی از کارگرها و باربرها منتقل کردند. خیریه‌ها تقریبا به وظیفه‌ی خودشان عمل کردند. نه فقط در اسفند اگر بازار هم بازگشایی شود حتما در فروردین هم به همه‌ی کارگرها، باربرها و کسانی که دست‌اندرکار هستند را نیز باید یاری داد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا