خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصاویری از اولین اتصال موشک فضایی به بوئینگ ۷۴۷

شرکت “ویرجین اوربیت” بالاخره در حال تحقق رویای خود برای انجام پرتاب‌های فضایی و ارسال ماهواره توسط موشک‌های سوار بر هواپیماهای غول‌پیکر مثل بوئینگ است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، چندی است که شرکت “ویرجین اوربیت”(Virgin Orbit) و مالک رویاپرداز آن، ریچارد برانسون به دنبال نصب یک موشک فضایی به بال یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ اصلاح شده و استفاده از آن برای پرتاب ماهواره‌ها به فضا است.

این شرکت اکنون پس از اتصال موفق موشک “لانچر وان”(LauncherOne) خود به این هواپیمای غول پیکر و پشت سر گذاشتن اولین پرواز آزمایشی، یک گام به اجرایی کردن این برنامه هیجان‌انگیز نزدیک شده است.

ویرجین اوربیت یکی دیگر از مجموعه شرکت‌های ریچارد برانسون در امور فضایی است که هدفش رسیدن به فراتر از استراتوسفر است. در حالی که شرکت “ویرجین گلکتیک” برای بردن گردشگران به فضا احداث شده است.

این کار با یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ اصلاح شده به نام “دختر کیهانی”(Cosmic Girl) شروع می‌شود که موشک را زیر بال چپ خود حمل می‌کند.

طرح این است که “دختر کیهانی”، “لانچر وان” را به ارتفاع ۱۰ هزار و ۷۰۰ متری ببرد و سپس آن را رها کند. در این مرحله، موشک موتور اصلی خود را روشن می‌کند، سپس موتورهای بالایی آن روشن می‌شوند و ماهواره را به فضا می‌برد. در حالی که دختر کیهانی مانند یک هواپیمای ۷۴۷ معمولی پایین می‌آید و آماده می‌شود تا دوباره به پرواز درآید.

این شرکت ماه گذشته پرواز دختر کیهانی خود را وسایل حامل موشک به نمایش گذاشت. اما آخرین قدم در فرودگاه لانگ بیچ واقع در کالیفرنیا برداشته شد، جایی که تیم ویرجین اوربیت موشک را برای اولین بار زیر بال هواپیما ثابت کرد و برخی از آزمایش‌ها را انجام داد تا مطمئن شود که همه سیستم‌های برقی، نرم افزارها و قطعات مکانیکی سالم و در حال کار هستند.

موشک “لانچر وان” ۲۱ متر طول دارد و ظرفیت حمل بارهای کوچک به اندازه یک قرص نان تا یک یخچال را دارد.

در عین حال، “دختر کیهانی” اولین هواپیمای ۷۴۷ است که تا به حال به یک پرتاب کننده موشک تبدیل شده است و قادر به هزاران مایل پرواز در هر جهت دلخواه و تحویل بار به مدار به صورت ۲۴ ساعته است.

البته ویرجین اوربیت می‌گوید مدت زمان انتظار برای تحقق چنین خدماتی ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

این شرکت در حال حاضر قصد دارد بر روی پروازهای آزمایشی کار کند، که اولین آن، شامل حمل موشک و رها کردن آن به سمت زمین است، در حالی که اطلاعات در طول مسیر جمع آوری می‌شود.

ویرجین اوربیت می‌گوید “لانچر وان” برای اولین بار در سال آینده پرواز خواهد کرد و اولین پرواز تجاری آن در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا