خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رویترز: جولیان آسانژ به واشنگتن خواهد رفت

خبرگزاری رویترز به نقل از ‘جولیان آسانژ’ پایه گذار وبگاه ‘ویکی لیکس’ گزارش داد که دولت اکوادور خواستار پایان پناهندگی او در سفارت این کشور در لندن و انتقال به سفارت اکوادور در واشنگتن شده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، دولت اکوادور نه تنها خواستار پایان پناهندگی او در سفارت این کشور در لندن است، بلکه همچنین خواستار پرداخت بدهی های پزشکی، هزینه تماس تلفنی و سایر هزینه اقامت او نیز شده است.

آسانژ به منظورجلوگیری از استرداد به سوئد برای دادرسی در خصوص تجاوز جنسی که بعدا معلق شد، از شش سال پیش به سفارت اکوادوردر لندن پناه برد. او در آنجا برای جلوگیری از زندانی شدن در انگلستان به دلیل نقض قوانین مربوط به وثیقه، به اقامتش در سفارت ادامه داد.

دادستان کل اکوادور درباره تصمیم دولت متبوعش برای آسانژ، افزود: ‘هزینه اقامت وی در سفارت به 6 میلیون دلار رسیده است.

وزیر امور خارجه اکوادور نیز با تاکید بر اینکه کشورش نمی تواند مسئولیت های بیشتری در مورد پرونده آسانژ قبول کند، گفت: ‘اکوادور دیگر قصد ندارد میان دولت انگلیس و موسس وب سایت ویکی لیکس در مذاکرات بر سر وضعیت او وساطت کند’.

همچنین یکی از مواردی که دولت اکوادور به آن معترض شده است، ابراز نظر ‘آسانژ’ در مسائل سیاسی حساس در کشورهای دیگر، از جمله ابراز نظر درباره جنبش جدایی طلب کاتالونیا در اسپانیا است.

آسانژ یکی از بنیانگذاران وبگاه ویکی‌لیکس و سردبیر آن است. این وبگاه یکی از اهداف خود به عنوان رسانه را کمک به ایجاد شفافیت اعلام کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا