خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای بازداشت صبا آذرپیک و سربرگ واجا

محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار و وزیر پیشین صمت بازداشت خبرنگاری به نام «صبا آذرپیک» را تایید کرد.

به گزارش انصاف نیوز، آذرپیک چند روز پیش در آستانه‌ی رای اعتماد مجلس به شریعتمداری، چند صفحه از یک نامه در سربرگ وزارت اطلاعات را منتشر کرده بود و مدعی بود که اسناد تخلف وزیر بوده است در حالی که متن کامل نامه منتشر نشده و مشخص نیست که موضوع اصلی نامه چه چیست.

چگونگی به دست آوردن این نامه‌ی ناقص وزارت اطلاعات یکی از پرسش‌هایی است که از زمان انتشار شایعه‌ی بازداشت آذرپیک در توییتر مطرح شده است. برخی گفته‌اند که احتمال می‌رود اطلاعات این نامه به صورت ناقص در اختیار این خبرنگار قرار گرفته باشد تا در آرای مجلس تاثیر بگذارد.

شریعتمداری: راضی به بازداشت نیستم

محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار که تا چند روز پیش در وزارت صمت بود، شب گذشته در توییتی نوشت: پس از شنیدن خبر بازداشت یکی ازخبرنگاران، پیگیری کردم. متاسفانه صحت داشت. علیرغم ادعاهای کذبى که ارائه کرده بود و در یک اقدام عجیب، اطلاعات قبلی و عادى کشف شده توسط ما را در سربرگ محرمانه واجا [وزارت اطلاعات] بصورت ناقص انتشار داده بود، به مسوولان گفتم به هیچوجه راضی به بازداشت او و هیچ خبرنگاری نیستم.

پروژه افشاگری؟

پیام برازجانی، مسوول روابط عمومی وزارت صمت نیز در توییتر نوشت:

«مدعی فساد #ثبت_سفارش و #افشا کننده آن #محمد_شریعتمداری بود، اگر کسی خلاف این ادعا را دارد و معتقد است کسی غیر از شریعتمداری این فساد را کشف کرده، بسم الله، اعلام موجودیت کند، #شریعتمداری در دیماه ۹۶ موضوع را به واجا، رییس‌جمهور و قوه قضاییه با همه مستندات گزارش کرد. مستند سخن بگوییم.

صبا آذرپیک بعد از چندبار تلاش ناکام برای گرفتن پروژه افشای جزییات این فساد از شریعتمداری، با انتشار ناقص پرونده که معلوم نیست از کجا آورده بی‌اخلاقی را به اوج رساند، آنهایی که مدعی او هستند، برای این سوال که آن چند ورق از کجا آمده  و در بقیه صفحات چه نوشته شده آیا پاسخی دارند؟

محمد شریعتمداری تا امروز نه از صبا آذرپیک و نه هیچ فرد دیگری در اینباره شکایت نکرده و اینکه امثال این فرد بوسیله نهادهای ذینفع برای اقداماتشان مورد سوال قرار بگیرند یا نگیرند ارتباطی به وزارت صمت و شریعتمداری ندارد».

ماجرای حضور در ستاد روحانی

مرجان توحیدی، روزنامه‌نگار نزدیک به وزارت صمت هم چهار روز پیش توییت کرده بود:

«صبا آذرپیک با ادای روشنگری و فسادستیزی توهماتی رو مبنای دروغ‌های شاخداری میکنه که خطش رو براندازهای فراری میدن و در عوض نقدی حساب میکنن. به کسی میگه فاسد که تو انتخابات 96، تو صف ایستاده بود تا ازش لوح تقدیر بگیره. اون موقع فاسد نبود اما 48 ساعت گذشته یه دفعه فاسد شده؟! اینم اسنادش. [عکس بالای خبر]

دریافت لوح تقدیر خانم اذرپیک بعد از انتخابات ریاست جمهوری از رییس ستاد انتخابات روحانی. [عکس بالای خبر]

از عید سال 96 که ستادهای روحانی در شرف تشکیل بود با اصرار از یکی همکاران ما که نامش رو نمیبرم، وارد ستاد روحانی شد. تلاش کرد تا در حلقه اتاق فکر انتخابات باشه و در همین اثنا برخی اطلاعات هم لو میرفت. اما با چشم پوشی برخی اعضای ستاد و اعتماد چشم بسته، حکم و لوح ستاد گرفت.

ایشون که معمولا در نقش دانای کل ظاهر میشه تا اون وقت مطلبی از کسی که ازش لوح گرفته منتشر نکرد، اما به یک باره در آستانه رای اعتماد اطلاعات آدم باهنر که حالا خارج از کشوره رو شروع به انتشار کرد. کافیه به پیج صبا و امیر مقدم یه سری بزنید».

منبع سربرگ‌ها

مهدی محمودیان، فعال سیاسی اصلاح طلب هم روز قبل از بازداشت آذرپیک در باره‌ی این ماجرا نوشته بود: ببخشید در افشاگری‌های قهرمانانه جامعه شناس بزرگ ایران دخالت می‌کنم. فقط یه سوال داشتم. منبع این اطلاعات همون منبعی هست که سربرگهای وزارت اطلاعات رو خدمتتون تقدیم کرده؟ من روی یکی از برگه‌های بازجوییم نقاشی کشیده بودم؛ میشه خواهش کنم اون برگه رو هم ازش بگیرید من یادگاری نگه دارم؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا