خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ژاپن: خطر حمله اتمی روسیه جدی است

ایرنا نوشت: فومیدا کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن ضمن استقبال از سفر سفیر آمریکا به هیروشیما نخستین شهر هدف حمله هسته‌ای، احتمال داد استفاده از سلاح هسته‌ای توسط روسیه جدی است

به گزارش روز شنبه ایرنا از رویترز، کیشیدا همراه با رام امانوئل سفیر آمریکا در ژاپن در دیدار از موزه یادبود صلح در هیروشیما گفت: در حالیکه احتمال استفاده از تسلیحات هسته ای توسط روسیه واقعی تر می‌شود؛ باور دارم دیدار سفیر امریکا از هیروشیما و تجربه عینی او از واقعیت حمله هسته ای پیامی قوی به جامعه جهانی است.

کیشیدا تاکید کرد: این دیدار معنی خاصی داشت.

وی افزود: درگیری روسیه و اوکراین نشان داد زدودن تسلیحات هسته ای از جهان دشواری‌هایی دارد.

بر اساس این خبر روسیه بارها احتمال حمله هسته ای را به اوکراین رد کرده و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین (3 فروردین) در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان گفت: ما مفهومی از امنیت داخلی داریم و عمومی است، شما می توانید تمام دلایل استفاده از سلاح های هسته ای را بخوانید.

پسکوف افزود: اگر یک تهدید وجودی علیه کشور ما وجود داشته باشد، می توان از آن (حمله هسته‌ای) مطابق با مفهوم ما استفاده کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا