خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیش از ۹۱ تن انواع مواد غذایی فاسد نابود شد

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، گفت: بیش از ۹۱ تن انواع مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته در پی تماس های مردمی با سامانه بهداشت ١٩٠ در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۷ معدوم شد.

به گزارش ایلنا، محراب آقازاده با اعلام این خبر گفت: همزمان با فعالیت های بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، شکایت های مردمی در اولویت کار بازرسان قرار گرفته که در این میان، مردم نیز همگام با بازرسان کشوری نسبت به این اماکن و مراکز، حساس شده و با دقت بیشتری فعالیت های روزمره خود را مدیریت می کنند.

وی افزود: سامانه بهداشت ۱۹۰ نیز هم راستا با این برنامه و با فعالیت های شبانه روزی خود، نسبت به اخذ اخبار و شکایات مردمی اهتمام ورزیده و ضمن پاسخگویی، مشاوره و راهنمایی تماس گیرندگان، نسبت به ثبت ۵۰۴۸۵ خبر و شکایت اقدام کرده است و تاکنون به بیش از ۹۹ درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، ادامه داد: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی مشهد (۱۲ درصد)، شهید بهشتی ( ۱۲ درصد)، ایران (۱۰ درصد)، شیراز (۱۰ درصد) و اصفهان (۷ درصد) بوده و به ترتیب از شهر های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرج، قم، تبریز، یزد، کرمان و قزوین بیشترین تماس و شکایت در سامانه ثبت شده است.

وی بیان کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با ۱۵ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا  ۹ درصد و نانوایی ها نیز با ۹ درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.

آقازاده گفت: بیشترین نوع خبر که مردم به سامانه اعلام کرده اند مربوط به عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و دفع غیر بهداشتی فاضلاب بوده است.

وی افزود: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به رفع نقص ۱۷ درصد از اماکن و مراکز، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت رفع نواقص غیر بحرانی ۱۶ درصد و مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی به میزان ۱۲ درصد بوده است.

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، گفت: سه درصد اخبار، شکایات منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی ۹۱۳۵۸ کیلوگرم انواع کالاهای آسیب رسان (شامل مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف) به مصرف کننده شد. جنسیت تماس گیرندگان نیز  ۷۳ درصد آقایان و ۲۷ درصد خانم ها بوده است.

گفتنی است، سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های مردمی در زمینه موضوعات مختلف بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای از جمله تخلفات مورد مشاهده در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی می باشد و هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور با شماره گیری تلفن ۱۹۰ با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا