خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ واعظی به انتقادات از عملکرد دولت در راهپیمایی اربعین

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته‌ در جمع خبرنگاران در ارتباط با عملکرد دولت در برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: همان طور که از قبل اعلام کردیم ستاد اربعین را حدود هفت الی هشت ماه قبل تشکیل دادیم و طی این مدت در ایلام، خوزستان و تهران مشغول به فعالیت هستند. بیش از 30 ارگان مختلف درگیر هستند و گزارشات را اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا رییس دفتر رییس جمهور ادامه‌ داد: همه ملت ایران و همه شیعیان وقتی بحث اربعین و زیارت امام حسین (ع) می‌شود با همه وجود خود در این راه گام بر می دارند، ما وظیفه خود  می دانیم که در این مسیر انجام وظیفه کنیم.

واعظی سپس گفت‌: من خودم از چزابه و حلبچه بازدید داشتم  و دیدم که موکب ها نسبت به سال گذشته چقدر پیشرفت کرده‌اند.از  دولتی‌ها گرفته تا اعضای  شهرداری‌ها و هلال احمر ، همه ارگان‌ها با تمام وجود شبانه روز کار می‌کردند.

وی در ادامه‌ یادآور شد: افتخار دولت این است که خادم الحسین باشد و در این حوزه کار کند. ما هر سال وضعیتمان بهتر می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهور خاطر نشان کرد:در مراسم اربعین امسال  مشکلی کمتر از 24 ساعت در حوزه ارز ایجاد شد. حدود یک هواپیمای اختصاصی از کارکنان بانک به نجف و کربلا رفتند حدود 50 ـ 60 نفر به شلمچه و 40 نفر به چزابه رفتند از سوی دیگر نزدیک 70 نفر به مهران رفتند. من روز پنجشنبه‌ دیدم که صف به آن معنا نیست و کسی که از مرز خروج می‌کند بلافاصله پولش را دریافت می‌کند.

رییس دفتر رییس جمهور خاطر نشان کرد: من قبول دارم که روزهای سه‌شنبه وچهارشنبه مشکلاتی ایجاد شد ، ولی این که این همه فعالیت‌های گسترده و کارهایی که انجام داده‌اند نادیده گرفته شود و روی مشکلی که ضعف 30 الی 40 ساعت اعلام شد، تبلیغ کنند، جای تامل دارد.

وی گفت‌: سال گذشته هیچ ارزی به هیچ جایی اختصاص داده نشد؛ امسال هماهنگ کردیم ، تلاش کردیم و علاقمند بودیم با بانک عراقی همکاری داشته باشیم تا دینارهای عراقی را به ایران بیاوریم. اول گفتند ببینیم آیا می‌شود بعد روزهای آخر اعلام کردند  که نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

واعظی ادامه‌ داد: هماهنگ کردیم کسانی که می‌خواهند ارزی دریافت کنند نام نویسی کنند و ما آن طرف مرز ارز را  خدمت‌شان بدهیم.

وی یادآور شد: این حجم وسیعی که از فعالیت‌ها انجام شد، مهم است و نباید اشکالی در ظرف چند ساعت ایجاد شد را بزرگ کنند و گروه‌های سیاسی وارد شوند وعده ای نیز سخنرانی کنند. ما اعتقادمان بر این است که خودمان به عنوان دولت وارد شدیم نه به عنوان کار اداری ،‌ بلکه به عنوان کار اعتقادی قدم در این مرحله گذاشتیم.

رییس دفتر رییس جمهور یادآور شد که نباید مشکلات ایجاد شده در اربعین را سیاسی کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تشکر از مهمان نوازی دولت و مردم عراق، گفت‌: این که ما یک اربعین امنی داشتیم، مهم است. کسانی که این کار را انجام دادند این را می دانند که جا به جایی دو میلیون نفر طی زمان کوتاه که با امنیت بروند و باز گردند کار بسیار بزرگی است. خدا را شاکر هستیم که این کار انجام شد.

واعظی ، گفت‌: از مردم عزیز ایران تشکر می‌کنیم که همکاری کردند، چه در داخل ایران و چه خارج از ایران با مسئولان همکاری کردند. از سوی دیگر از مردم ایلام و خوزستان نیز تشکر می‌کنیم که هزاران موکب برای خدمت رسانی در این رویداد فراهم کردند.

رییس دفتر رییس جمهور در رابطه با بسته‌های حمایتی دولت، از اقشار کم درآمد نیز گفت‌: وزارت کار، تعاون و رفاه و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور مسئول شدند تا  در این حوزه گزارشاتی را آماده کنند تا در قالب  بسته‌های کمک و جبران نیازمندی‌ها و مواد غذایی به کسانی که فکر می‌کنیم نیازمند هستند داده شود. فکر می‌کنم بتوانیم به نیمی از مردم کشورمان این بسته‌ها را ارائه کنیم.

واعظی اعلام کرد  که احتمالا از هفته‌ آینده اقدامات لازم برای ارائه این بسته‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه این گفت‌وگو در ارتباط با خبری مبنی بر پرداخت اضافه حقوق به کارمندان دولت، اظهار کرد: طبیعی است که افزایش حقوق کارمندان نیاز به قانون دارد.   امیدوار هستیم در قانون بودجه که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنیم اجازه آن را بگیریم. طبق روال این موضوع در فروردین ماه انجام می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهور در واکنش به فراخواندن سفیر دانمارک به این کشور، گفت‌: بلافاصله یعنی روز گذشته (سه‌شنبه) رییس جمهور دستور دادند تا بررسی کنیم که موضوع چیست؟ آن چه که در اخبار آمده است خیلی مشکوک است؛ در آستانه 13 آبان که تحریم‌های جدید ادعایی علیه ایران اجرایی می‌شود، برخی به دنبال این هستند که فضا را تغییر دهند. عده ای می‌خواهند به گونه‌ای در روابط ایران و اروپا و مذاکرات بر جام که به خوبی پیش می‌رود، خللی ایجاد کنند.

وی ادامه‌ داد: به محض این که تحقیقات و بررسی‌هایمان در این زمینه  انجام شد آن را اعلام خواهیم کرد.

واعظی در پاسخ به این پرسش که پیام 13 آبان سال 58 چیست؟ گفت‌: 13 آبان‌هایی که داشتیم همواره یک سوی آن آمریکا و طرف دیگر آن ملت بزرگ ایران بوده است. آن چه که امروز آمریکا دنبال می‌کند هیچ فرقی با سال 58 ندارد.  تحریم هیچ فرقی با فشار بر مردم ندارد. آمریکا می‌خواهد با تحریم بر مردم ایران فشاور وارد کند. اقدامات آمریکا مقابله با ایران است.

رییس دفتر رییس جمهور خاطر نشان کرد:  ما راه‌های مختلفی برای مقابله با تحریم های آمریکا پیدا کرده‌ایم و برای هر کدام از فشار و برنامه‌ریزی هایی که انجام شده است چه در رابطه با تجارت و حوزه نفتی و چه حوزه جابه جایی پول، خوشبختانه کمیته‌های مختلفی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تشکیل شده است و خوشبختانه برنامه‌ریزی ها انجام شده است.

وی افزود: به همین دلیل است که آقای رییس جمهور فرمودند آن چه که قرار بود در 13 آبان ماه اتفاق بیافتد از ماه‌ها قبل اتفاق افتاده و ما برای آن نیز آمادگی‌های لازم را پیدا کرده‌ایم و در 13 آبان شاهد اتفاقات جدیدی نخواهیم بود.

واعظی در پایان گفت‌: خدمت مردم عزیز ایران عرض می‌کنم بحث SPV بحثی است که قطعا در هفته‌ آینده آغاز خواهد شد و مقدمات و مذاکرات آن پیش از این انجا م شده است. آخرین مذاکرات آن مربوط به پنجشنبه‌ گذشته است که در آلمان صورت گرفته است. در رابطه با مذاکرات ما با اروپا هم مسیر خوبی طی شده است و ما به هیچ وجه نسبت به این موضوع نگران نیستم. آن چه که در ارتباط با این موضوع در اخبار مطرح شده است، جنبه تبلیغات منفی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به نظر بنده برای اینکه حقی از زائران اربعین تضییع نشود به تمام زائرانی که ازطریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند ودیناردولتی نگرفته اند مابه التفاوت ان به حسابشان واریز شود حتی اگر در نرم افزار بله هم ثبت نام نکرده باشند.فقط دراین صورت است که حقوق زائرین رعایت میشود.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا