خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از ماجرای «سپنتا» تا امر و نهی کردن برای یک مرجع

محمدجواد حجتی کرمانی در یادداشتی در روزنامه اطلاعات نوشت:

«در جریانی که سال گذشته برای سپنتا نیکنام، نماینده زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد اتفاق افتاد و علیرغم همه اصرار و ابرام آقای حاج شیخ محمد یزدی (و نیز آقای جنتی) بر آن که جلوس سپنتا بر کرسی نمایندگی مردم یزد در شورای شهر بر خلاف «اصول مسلم!!» اسلام است، حقیر در چند مقاله با دلیل و برهان گفتم که «وکالت» غیر مسلمان از مسلمان باتفاق همه فقها جایز است و آقای یزدی خلاف می‌گویند. خوشبختانه پس از افت و خیزهای فراوان و تصویب نمایندگی سپنتا در مجلس و رد آن در شورای نگهبان به ریاست آقای جنتی، پس از چند ماه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نمایندگی وی تصویب و معلوم شد که بر خلاف نظر ایشان نمایندگی ایشان، نه تنها بر خلاف اسلام! نبوده بلکه حتی به عنوان ثانوی و از باب مصلحت نظام، به مصلحت نظام بوده است.

من در آن ایام تحت عنوان «اقرار به اشتباه یا اصرار بر اشتباه» از آقای یزدی خواستم که اقرار به اشتباه کنند و از اصرار بر اشتباه دست بردارند که نکردند و چنان شد که شد!

حالا هم از ایشان جداً درخواست دارم ـ البته ایشان به لسان امر‌ ‌آن هم خطاب به یک مرجع تقلید محبوب و مقبول عام و خاص حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی دامت‌برکاته نامه نوشته‌اند ولی من از «امر» به ایشان پرهیز دارم چون «لا اَمر لمن لایُطاع!» ولی به ایشان به یاد ایام هم مباحثگی درس مرحوم آیت‌الله اراکی متذکر می‌شوم که برای حفظ حرمت خودشان هم که شده اقرار به اشتباه کنند و بیش از این به خودشان بی‌احترامی نکنند.

حاضرم حضوری با ایشان دعوا کنم که هر چه داد دارند مثل همیشه بر سرِ من بکشند ولی از خط و نشان کشیدن برای یک مرجع تقلید مکرم و معظم محبوب و مقبول عام و خاص ابراز پشیمانی کنند…

والسلام»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اصول مسلم اسلام قابل احصاء نیست ؟
    در مدرسه به ما تفهیم کردند که پنج تاست و با دو اصل مذهب رویهمرفته میشود هفت تا . اگر اضافه شده است لطفا اعلام شود تا تکلیفمان را بدانیم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا