خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مهلت شورای نگهبان برای بررسی CFT تمام شده و باید این مصوبه اجرا شود»

یک عضو فراکسیون امید با بیان اینکه از تصویب CFT  بیست و چهار روز می‌گذرد، اضافه کرد: شورای نگهبان می تواند ١٠ روز مهلت بخواهد که از مجلس این مهلت را خواسته اما الان این زمان تمام شده و مصوبه قانونا قابلیت اجرایی دارد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پایان مهلت قانونی اعلام نظر شورای نگهبان نسبت به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT گفت: براساس اصل نود و چهارم (۹۴) قانون اساسی کلیه مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به شورای نگهبان فرستاده شود. شورای نگهبان موظف است آن را حداکثر ظرف ۱۰ روز از تاریخ وصول از نظر انطباق بر موازین اسلام و قانون اساسی مورد بررسی قرار دهد و اگر آن را مغایر ببیند برای تجدید نظر به مجلس بازگرداند. در غیر این صورت مصوبه قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه از تصویب CFT،  بیست و چهار روز می‌گذرد، اضافه کرد: البته شورای نگهبان می تواند ١٠ روز مهلت بخواهد که از مجلس این مهلت را خواسته اما الان این مصوبه قانونا قابلیت اجرایی دارد.

پارسایی تاکید کرد: در حال حاضر و با توجه به  تصریح اصل ٩٤ قانون اساسی راجع به مصوبات مجلس، مجلس و دولت موظف به اجرای قانون هستند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا