خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش اتحادیه اروپا به ادعای دانمارک علیه ایران

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعای دانمارک مبنی بر خنثی کردن طرح ایران برای انجام یک سوءقصد در خاک این کشور گفت که اتحادیه اروپا گزارشات مربوط به این موضوع را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، ماریا کوچیانچیک، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی درباره این ادعای دانمارک اظهار کرد: اتحادیه اروپا گزارشات مربوطه را دنبال می‌کند و با مقامات دانمارکی در ارتباط است. در حال حاضر این مسئله با مقامات کشور مربوطه عضو (دانمارک) مورد بحث است.

در همین راستا، وزیر امورخارجه انگلیس نیز این مسئله را نگران کننده توصیف کرد و گفت که لندن در کنار دانمارک ایستاده است.

سرویس اطلاعات و امنیت دانمارک روز سه‌شنبه در ادعایی علام کرد که یک فرد ایرانی‌الاصل را که قصد داشته در خاک دانمارک سوءقصد انجام دهد، بازداشت کرده و وی تا روز هشتم نوامبر در بازداشت خواهد بود تا دادگاه وی تشکیل شود.

همچنین وزیر امورخارجه دانمارک ضمن اعلام خبر فراخوانده شدن سفیر ایران در کپنهاگ در رابطه با این مسئله مدعی شد: دانمارک به هیچ وجه نمی‌تواند بپذیرد که افرادی که در ارتباط با سرویس اطلاعاتی ایران هستند، نقشه حمله به افرادی دیگر را در دانمارک برنامه‌ریزی کنند.

ایران در اواخر سپتامبر اعلام کرد، دانمارک، هلند و انگلیس به چند تن از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه پناه داده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران گروهک الاحوازیه را مسئول حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در تاریخ 22 اوت در اهواز می‌داند که در جریان آن، دست کم 24 نفر کشته شدند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخبار مغرضانه منتشر شده در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی را قویا تکذیب کرد و آن را در  ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا