خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ تند مقدم‌فر به موضع‌گیری سیدحسن خمینی

«حمیدرضا مقدم‌فر» در گفت‌گو با خبرگزاری اصولگرای تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره موضع‌گیری حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به نامه آیت‌الله یزدی که آن را «اسائه ادب» به آیت‌الله شبیری خوانده بود، گفت: سطح نازل بینش و تفکر سیاسی و اجتماعی، جناب سیدحسن خمینی از عجیب‌ترین مسائلی است که سال‌هاست جامعه سیاسی ایران با آن مواجه‌ است. جبهه مؤمن انقلابی، همواره به‌خاطر عشق عمیق به بنیانگذار کبیر، سعی کرده حرمت جناب سیدحسن خمینی را نیز حفظ کند اما آن‌زمان که ایشان میراث امام(ره) و شخصیت امام(ره) را به‌حراج می‌گذارد، دلسوزان انقلاب و پیروان واقعی امام(ره) مجبور به انتخاب‌اند.

مقدم‌فر افزود: جناب سیدحسن خمینی با برخی مواضع خود، موضع جریانی را تقویت می‌کند که عملاً امام(ره) را در موزه  تاریخ می‌بینند، نه احترامی برای شخصیت امام قائلند و نه شعارهایش و نه آرمانهایش! با توجه به سابقه عمل سیاسی آقای حسن خمینی، اگر نتوان از او انتظار تحلیل عمیق سیاسی داشت، اما از ایشان که همه داشته امروزش به‌سبب انتساب به روح‌الله کبیر است، دست‌کم می‌توان انتظار داشت با دشمنان خط و آرمان پدربزرگ شریفشان همراهی نکند و آب به آسیاب دشمن نریزد.

وی درباره ماجراهای اخیر پیرو نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی، گفت: بصیرت آیت‌الله یزدی در تشخیص و شجاعت ایشان در اقدام، مورد توجه و میان خواص، همواره برجسته بوده است. ایشان در سال 88 جزو اولین خواص بودند که در فضای غبارآلود آن زمان شجاعانه وارد میدان شده و با مایه گذاشتن از آبرو و اعتبار خود از رأی مردم، دفاع و از حیثیت نظام و جایگاه ولایت دفاع کردند. نقش‌آفرینی تاریخی ایشان ماندگار خواهد بود.

وی راجع به نامه اخیر آیت‌الله یزدی نیز گفت: خیرخواهی ایشان در این نامه درباره یک مرجع محترم، مثال‌زدنی است. با اطلاعی که از شخصیت آقای شبیری زنجانی داریم انتظار آن است که شخص ایشان چنین نصایح دلسوزانه‌ای  را نه‌تنها مصداق جسارت به حریم‌شان نخواهند دانست، بلکه قاعدتاً از آن استقبال خواهند کرد.

مقدم‌فر در پاسخ به سؤالی درباره‌ی آنچه تسنیم «حملات پردامنه رسانه‌ای شخصیت‌های یک جناح سیاسی به آیت‌الله یزدی» خوانده نیز گفت: “ریاکاری فرصت‌طلبانه”ی این جریان سیاسی حقیقتاً به یک ابتذال مداوم در عرصه سیاست تبدیل شده است؛ نگاه ابزاری مشمئزکننده‌ی این گروه به همه چیز و همه‌کس، حالا به آیت الله شبیری زنجانی رسیده و آنها که سال‌ها علیه فقه و فقاهت نوشته و گفته و حتی تقلید از مرجعیت را کار میمون‌ها توصیف می‌کردند؛ حالا ریاکارانه و متظاهرانه سینه‌‌چاک مرجعیت و استقلال مراجع شدند.

وی ادامه داد: نگاه پراگماتیستی به سیاست میان آنها که اعتقادی به امور ارزشی در سیاست و به‌طور کلی امور فردی و اجتماعی ندارند و تنها نفعی را که از آن حاصل می‌شود مدنظر می‌گیرند، میان برخی گروه‌های سیاسی در دنیا مرسوم است اما این جریانی که امروز ظاهراً در دفاع از آیت‌الله شبیری زنجانی به آیت‌الله یزدی می‌تازند، پراگماتیسم و عمل‌گرایی را هم به‌ابتذال کشاندند و نمی‌توانند نامی جز فرصت‌طلبان ریاکار بر خود حمل کنند.

مقدم‌فر با اشاره به آنچه تسنیم «سابقه تاریخی این جریان در سوءاستفاده از شخصیت‌ها» خوانده، گفت: سرگذشت اینها چنان عجیب و پرتناقض است که اگر یک جریان سیاسی باوجدان و نجابت چنین تناقضاتی در کارنامه‌اش داشت، برای حفظ حیثیتش میدان سیاست را بوسیده و از صحنه کنار می‌رفت اما آقایان پرمدعاتر از اینها هستند. اینها همان جریانی هستند که یک روز با لودر به خانه  آقای منتظری در قم حمله کرده و سال‌ها بعد ظاهرسازانه و منافقانه مقلد سیاسی‌اش شدند! زمانی آیت‌الله هاشمی را عملاً به مشارکت در قتل ده‌ها نویسنده و فعال سیاسی متهم می‌کردند و بعدها ریاکارانه او را قافله‌سالار دموکراسی خواندند، حالا پس از سال‌ها شوریدن و فحاشی به حوزه و مرجعیت، مدافع دروغین آیت‌الله شبیری شدند. دغدغه و هدف واقعی این جریان نه حمایت از آیت‌الله شبیری زنجانی، بلکه قربانی کردن اعتبار و حیثیت ایشان به‌پای “محمد‌ خاتمی” از فتنه‌گران ارشد است، این‌چنین، ناجوانمردی، در حق آقای شبیری انصافاً تأسف‌برانگیز و محکوم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام
    متاسفانه اقای سید حسن خمینی .نه به وصیت امام که فرمودند هروقت دشمن ازشما تعریف کرد بدانید که راه را اشتباه میروید قریب به مضمون
    و اینکه یادگار امام که رحمت وررود خداوند برایشان و پدربزرگوارشان حضرت امام خمینی. که دروصیت نامه خود به فرزندانش سفارش میکند که در خط وپیرو امام خامنه ای باشند که سعادت دنیا و آخرت در آن است. عمل ننموده
    و بدنبال اصحاب فتنه راه افتاده وخود را از چشم امت امام انداخته ومورد توجه ضد انقلاب قرار گرفته .آقای سیدحسن آیا نمی خواهید بیدار شوید فتنه گران شما را وسیله ای برای رسیدن به اهداف پلیدشان قرار داده اند ویقین داشته باش آخر این سناریو ازبین بردن شما ست که آنرا بحساب نظام بگذارند البته همانگونه که استحضار دارید ملت انقلابی وبا بصیرت ایران اسلامی صبورانه مسائل را دنبال کرده و اجازه هیچگونه سوء استفاده از مراجع عظام تقلید همچو حضرت آیه الله شبیری زنجانی را نخواهند داد ویقینا امت شهید پرور همچو خود حضرت شبیری زنجانی. نامه حضرت ایه الله یزدی به معظم له را بسیار نکو و بجا و بموقع دانسته و این مرتبه هم طرفند طیف باصطلاح اصلاح طلبان برانداز نتیجه ای جز رسوائی برایشان نداشت و همان مقدار کمی که از آبروی نداشته شان مانده بود هم ازبین رفت و بر شما هم که دانسته ویا ندانسته وارد گود شدید نتیجه ای جز بدبینی امت امام نسبت بشما نداشت بهتر است دراین راهی که شتابان در حال پیمودن ان هستید تجدید نظر کرده وخود را از سقوط نجات دهید.که این وعده خمینی کبیر است که هرکس مقابل این انقلاب بایستد محکوم به نابودی است

    10
  2. والله قافیه که هیچ همه چیز را باخته اند….هرگز نرسی به کعبه ای اعرابی …….چقدر تاثربرانگیزند این جاماندگان تاریخی این دیار……

    6
    1
  3. محمد خاتمی همونه که نامه تهدید امیز جنگ رو به امام خمینی رحمته االه نوشته با چند نفر دیگه خاتمی تو فتنه 88 شعار داده انتخابات بهانهست اصل نظام نشانه است نگفته رهبری بره گفته اصل نظام اقای سید حسن خمینی اصل نظام چیه کیه تو به ارمانهای پدر بزرگت پایبند نیستی و تیشه به ریشه ارمانهای پدر بزرگت و پدرت میزنی بخاطر دنیا طلبیت خجالت بکش اگر میبینی الان عزتی داری از صدقه سر پدر بزرگته بخودت بیا

  4. واقعا آقای مقدم فر و همفکرانشان نامه آقای یزدی را – که به عصبانیت و تندروی مشهور است- از سر خیرخواهی و نشانه انقلابی بودن می دانند؟ و اعتراض به این اسائه ادب را نشانه سوءاستفاده سیاسی حاج حسن آقا؟ این شما هستید که سیاست زده هستید و همه چیز را سیاسی می بینید؛ وگرنه این نامه را هر انسان منصفی بخواند، از لحن تند و آمرانه اش به یک مرجع تقلید، ناراحت می شود. لطفا کمی انصاف داشته باشید.

    10
  5. ظاهرا احترام مرجعیت در نظر نویسنده به همه چیز ربط دارد غیر از علم و تقوا ، آقای محمد یزدی هم به چنین هوادارانی نیاز دارد !

  6. دوستان عجب امام زاده یی را انتخاب کرده اند! آیت الله یزدی! جز درشت گویی ، پرخاش و…!؟ بضاعتشان همین است!!

    1
    2
  7. عجب!! حقيقتا به اينها چه بايد گفت!!؟ هم به مرجعيت توهين و اهانت ميکنند و هم مدعي هستند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا