خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات مقتدی‌ صدر درباره رابطه با ایران

واحد مرکزی خبر نوشت: مقتدی صدر گفت: همه دیدارهای وی با مسئولان کشورهای عربی با هماهنگی و موافقت حیدر العبادی نخست وزیر عراق صورت گرفته و در راستای تقویت سیاست درهای باز کشور عراق با همسایگان است.

به گزارش روزنامه القدس العربی؛ منابع سیاسی و خبری دیروز فاش کردند، سفر مقتدی صدر به عربستان و دیدار با مسئولان این کشور با هماهنگی و توافق حیدر العبادی، نخست وزیر عراق صورت گرفته است. سفرهای خارجی مقتدی صدر، رئیس جریان «صدر» با رایزنی و هماهنگی حیدر العبادی نخست وزیر عراق، انجام شده است.

القدس العربی به نقل از صفحه فیس بوک ابراهیم الصمیدعی، تحلیلگر سیاسی نوشت: هیئتی از روزنامه نگاران و تحلیلگران سیاسی، روز پنجشنبه در نجف با مقتدی صدر دیداری دو ساعت و نیمه داشتند.
به گفته الصمیدعی، مقتدی صدر تاکید کرد: «در طول زندگی هیچ اهانتی به اندازه اتهام خیانت و مزدوری که شبکه رسمی دولت (العراقیه) مرا به آن متهم کرد، خاطرم را نیازرده است، (این اتهامات در حالی مطرح می شود) که برای عراق و مردم آن کارهای زیادی کردم و همچنان می کنم.»

صدر از رهبران سیاسی خواست، مانع از حمله و توهین اطرافیان خود به سایر مسئولان شوند.

وی افزود: برخی از طرفداران ما می خواستند، به متجاوزان واکنش نشان دهند، اما دیدار شما باعث شد، از این موضوع و حتی حق قانونی خود چشم پوشی کنیم.

به گفته الصمیدعی، مقتدی صدر هرگونه توهین به نوری مالکی (معاون اول رئیس جمهور عراق) را در سفر به عربستان رد و تاکید کرد: «با هر گونه اهانت به هر یک از مسئولان عراقی مخالف هستم، اختلاف ما در داخل کشور، اختلافی خانگی است و موضوعی نیست که اجازه بدهیم قدرت های خارجی در آن دخالت کنند.»

مقتدی صدر تصریح کرد: «همه دیدارهای وی با مسئولان کشورهای عربی با هماهنگی و موافقت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق صورت گرفته و در راستای تقویت سیاست درهای باز کشور عراق با همسایگان منطقه ای و پایان دادن به التهابات و تنش ها است.»

هدف صدر از این دیدارها پیوستن به جبهه ای علیه جبهه دیگر نبوده است.

وی تاکید کرد: «روابط ما با ایران پابرجا و تاریخی است و هرگز علیه این کشور و منافع آن نخواهیم بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا