خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلاهبرداری یک زن با ربات تلگرامی «همدم یاب»

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری زنی که اقدام به کلاهبرداری از کاربران یک ربات تلگرامی به نام «همدم یاب» کرده بود، خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در پی مراجعه شهروندان به پلیس و ارائه شکایت مبنی بر کلاهبرداری و دسترسی به حساب‌های بانکی آنان، در بررسی فنی مشخص شد شکات با عضویت در شبکه‌های اجتماعی از طریق نصب ربات “همدم یاب” برای همسریابی ثبت نام کرده و پس از عضویت و درج اطلاعات بانکی خود در سایت ارائه شده جعلی، حساب بانکی آنان تخلیه شده است.

کاظمی با بیان اینکه متهم پس از طراحی سایت جعلی فیشینگ در پوشش ربات “همدم یاب” اقدام به اخذ مبلغ 50 هزارتومان از افراد متقاضی برای ثبت نام و عضویت در کانال کرده بود، گفت: این فرد نه تنها هزینه واریزی را برگشت نداده بود، بلکه با وارد کردن اطلاعات بانکی افراد در درگاه جعلی و شبیه سازی شده یکی از درگاه های بانکی اقدام به خالی کردن حساب افراد کرده بود.

وی با بیان اینکه موضوع در دستور کار مهندسین پلیس فتا قرار گرفت، افزود: با هماهنگی مرجع قضایی متهم که یک زن جوان بود شناسایی و دستگیر شد که تحقیقات از وی ادامه دارد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد که در هنگام درج اطلاعات حساب و کارت‌های بانکی خود به آدرس اینترنتی یا url  دقت کرده و بهتر است که آدرس اینترنتی درگاه بانکی را از خود بانک دریافت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا