خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجراجویی پرسپولیس در سرزمین سامورایی‌ها

قرار گرفتن پرسپولیس در مسیر موفقیت لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا چشم اندازی میان مدت است که با رسیدن این تیم به معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن تکمیل خواهد شد؛ پروژه ای که بدون شک نمی توان نقش کادر فنی قدرتمند را در آن نادیده گرفت.

به گزارش ایرنا، یکی از ویژگی های بارز تیم پرسپولیس روند مثبت و بدون افت در مسیر قهرمانی ایران و فینالیست شدن آسیا است. سیر صعودی تیم پرسپولیس تهران در این 2 مسیر متفاوت در چند سال گذشته و هدف گذاری کادر فنی این تیم برای رسیدن به قهرمانی یکی از نکاتی است که می تواند به خوبی دانش فنی یک مربی را به رخ حریفان بکشد؛ دانشی که در آن برانکو با تکیه بر تجربه بین المللی خود و توانایی ستارگان فوتبال ایران توانست انقلابی در پرسپولیس ایجاد کرد. انقلابی که برخی آن را برخاسته از خاکستر نابسامانی های دوران استیلی، ژوزه، دنیزلی، درخشان و دایی می دانند.

انقلاب فوتبالی برانکو در گام نخست شامل2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر بود و اگر قانون تفاضل گل در لیگ پانزدهم نبود وی می توانست هتریک قهرمانی سرخپوشان را کامل کند. برانکو در این مسیر، پرسپولیس بحران زده دنیزلی، استیلی، دایی و درخشان را آنچنان متحول کرد که برخی از طرفدران این تیم به طعنه تیم های دیگر را مدعی نایب قهرمانی می دانند و از اوایل فصل از قهرمانی تیم خود اطمینان دارند.

اما در کری خوانی های سرخ های پایتخت جای یک موفقیت بین المللی خالی است و آنان در این زمینه از رقیب دیرینه عقب می ماندند. لذا برای پر کردن این خلا و خروج فوتبال ایرانی از گمنامی در لیگ قهرمانان آسیا، برانکو و دیگر اعضای کادر فنی به این باور رسیدند که راه غلبه بر کری خوانی های حریف از مسیر کم ترافیک لیگ برتر عبور نخواهد کرد بلکه برای دستیابی به آن باید به جنگ امواج اقیانوس های قاره پهناور رفت. پیرو این مهم پرفسور کروات در برنامه ریزی های خود تنها به قهرمانی در لیگ داخلی اکتفا نکرد بلکه با رسیدن کشتی سرخ به ساحل آرامش در لیگ داخلی، اندیشه موفقیت در آسیا را در سر می پروراند.

انسجام تیمی و اجرای دستورات تاکتیکی مربی در زمین موجب شد تا این تیم در 2 دوره گذشته پای ثابت نیمه نهایی شود و اگر خیریت مهدی طارمی و دیگر مدیران باشگاه در شب بازی سرخ های تهران با الهلال عربستان اتفاق نمی افتاد چه بسا این تیم سال گذشته نیز یک پای فینال به شمار می رفت. این خیریت نه تنها ترمز سرخ های تهران را در لیگ قهرمانان کشید بلکه این تیم را از 2 پنجره نقل و انتقالات محروم و تلاش های دیپلماتیک «روحانی – اردوغان» برای فیصله این حکم نیز در وضعیت پرونده پرسپولیس در فیفا تغییری ایجاد نکرد.

برانکو همچنین به عنوان ناخدای کشتی سرخ ها در این تلاطم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد؛ از یک سو کمبود بازیکن به تیم فشار می آورد و در سوی دیگر کارلوس کی روش مرد چشم آبی فدراسیون فوتبال که این روزها هم کارگردان است و هم بازیگر این فدراسیون، با تیرهایی نامریی سعی در توقف او داشت اما برانکو می تاخت و گام در مرحله حذفی لیگ قهرمانان گذاشت، مرحله ای که باید تیم های بزرگی مانند الجزیره، الدحیل و السد را برای رسیدن به فینال شکست دهد.

کسی به این تیم امیدوار نبود اما برانکو از محرومیت ظرفیت ساخت و با تیمی نیم بند توانست کاری کند که در یک دهه گذشته فوتبال ایران بی سابقه بود. او توانست با بازی دادن به جوانان و افراد کم نام و نشان، ستاره هایی مانند علیپور و کامیابی نیا تحویل فوتبال ایران دهد که هم اکنون رقیبان از آنان به عنوان مهره تاثیر گذار یاد می کنند.

همچنین در تیم برانکو دروازه بانی پرانرژی وجود دارد که در سال جاری توانست با مهار پنالتی رونالدو و دفع ضربه سر ژاوی هرناندز گام در مسیر بزرگان قرار دهد. بیرانوند اکنون در مسیری قرار گرفته است که می تواند توپ طلای آسیا را به کلکسیون افتخارات فوتبال ایران هدیه کند.

تیمی که اکنون یک پای فینال آسیا است فوق ستاره ای کهنه کار همانند سید جلال حسینی در ترکیب دارد که با 2 گل حساس در مرحله حذفی سند حذف الدحیل و الجزیره را امضا کرد. صخره پرسپولیسی ها هر چند جایی در ترکیب کی روش ندارد و به بهانه سن و کند بودن از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شد اما وی در قامت یک سوپرمن با گل دقیقه پایانی خود به الجزیره در تهران تمام رویاهای «تن کاته» را بر باد داد.

در کنار این ویژگی ها، تمام تیم ها از یک یار مهم و معروف پرسپولیس به شدت حساب خواهند برد و آن یار دوازدهم است که آشیانه پیر آزادی را به جهنم سرخ برای رقیبان تبدیل می کند آشیانه ای که مربیان و بازیکنانی مانند تن کاته، ژاوی و بونجاح بیشترین طعم آن را چشیده اند.

با این شرایط و در حالی که مربی کروات سرخ های پایتخت توانسته در دریای متلاطم فوتبال ایران، کشتی سرخ ها را از معبرهایی مانند خیریت طارمی، جنگ روانی کی روش، سایه ژاوی و گل زنی بونجاح عبور دهد باید در مسیر قهرمانی دل به اقیانوس زده و برای کسب جام قهرمانی و پیروزی نهایی ماجراجویی تازه ای را در شرق آسیا و سرزمین سامورایی ها تجربه کند؛ ماجراجویی که پیش از وی دو تیم دیگر ایرانی (سپاهان و ذوب آهن) نتوانستند از معرکه آن سالم خارج شوند و قافیه را به رقیبان باختند.

در صورت عبور برانکو از آخرین معبر مسیر موفقیت بدون شک نام وی و پرسپولیس تا سالیان سال به عنوان الگوی موفقیت با دست خالی در تاریخ فوتبال ایران باقی خواهد و وی به معجزه گری تبدیل خواهد شد که با دستان خود حکم «باطل السحر» طلسم قهرمان نشدن تیم های ایرانی را در آسیا باز خواهد کرد و قهرمانی این تیم می تواند پایانی بر 25 سال انتظار در آسیا باشد. همچنین پرسپولیس با قهرمانی در این بازی می تواند پس از سپاهان به دومین تیمی تبدیل شود که گام در جام جهانی باشگاه ها خواهد گذاشت.

بازی رفت تیم های پرسپولیس تهران و کاشیما آنتلرز ژاپن از ساعت 9:30 دقیقه امروز (شنبه) با قضاوت «ما نینگ» داور 39 ساله چینی آغاز می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا