خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت محمود صادقی از واعظ مهدوی برای شهرداری

محمود صادقی با بیان اینکه از نگاه اصلاح‌طلبی واعظ مهدوی را به عنوان مصداقی معرفی می‌کنم که گزینه‌ی مناسبی برای شهرداری است، گفت: البته تعصبی روی شخص ایشان ندارم و با توجه به شناختی که ازآقای واعظ مهدوی دارم، او از نظر تعلقات انقلابی هم آدم اصیلی است.

صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، گفت: شهرداری به اقتضای ماموریت کاری که دارد و امضاهای طلایی که می‌کند، مثل صدور پروانه‌ها‎ و مجوزها، پس ذاتش فسادزا است. باید کسی شهردار شود که خودش پاکدست است و به‌لحاظ سوابق به‌گونه‌ای باشد که در برابر فساد سیستماتیک بایستد و با شفاف‌سازی از فساد پیشگیری کند.

او افزود: از اوایل دهه شصت که واعظ مهدوی با شهید بهشتی همکاری می‌کرد و در حزب جمهوری اسلامی شاخه‌ی جوانان بود، مسوولیت‌های مختلفی تاکنون داشته است. او اصالت انقلابی خود را حفظ کرده و آدم پای کار و ساده زیستی است. به بحث مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی باور دارد، سابقه‌ی دو ساله‌ی ایشان در شهرداری زمان آقای قالیباف هم قابل توجه است. البته هیچکس ایده‌آل نیست اما این شاخص‌هایی که باز کردم در ایشان بارزتر است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برای شهرداری کارآمدی و برنامه‌ریزی اهمیت دارد تا بتوان کلانشهری مثل تهران را اداره کرد؛ بویژه با چالش‌هایی که شهرداری دارد، مثل پروژه‌‌های نیمه تمام و بدهی‌هایی که دارد و همچنین حجم گسترده‌ی نیروهای مازادی که در گذشته جذب شده‌اند و نمی‌دانند با آن‌ها چکار کنند.

صادقی ادامه داد: تامین منابع پایدار مهم‌ترین چالش شهرداری است. بحث دیگر شفافیت و مبارزه با فساد است که به صورت سیستماتیک باید ایجاد شود؛ یعنی متکی به فرد نباشد و خود نظام، نظام شفافی باشد. شهرداری یکی از کانون‌های فساد است.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه‎ی شهری به قیمت له شدن طبقات مستضعف است و به نوعی قوت لایموت خود را به سختی تامین می‌کنند و شهردار باید کسی باشد که حاشیه‌نشین‌ها و طبقات آسیب دیده را در درجه‎‌ی اول اهمیت قرار ‌دهد.

صادقی در ادامه گفت: چرخه‌ی توسعه طی دو، سه دهه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است که نمودهای آن را در اشکال مختلف مشاهده می‌‌کنیم؛ مثلا محله‌های فراموش شده‌ای که وجود دارد، اگر نیمه‌شب در برخی محلات تهران قدم بزنید، با صحنه‌هایی مواجه می‌شوید که وحشت خواهید کرد.  البته شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این معضلات را برطرف کند اما باید دغدغه‌اش باشد و در یک نگاه برای سلامت اجتماعی برنامه داشته باشد.

این نماینده‌ی مجلس گفت: بحث دیگرعدالت اجتماعی است که  طی دو دهه‌ی اخیر این مقوله تحت‌الشعاع قرار گرفت. تفکر عدالت اجتماعی یکی از بنیان‌های جمهوری اسلامی است و در قانون اساسی مورد توجه گرفت است، اما در دهه‌ی هفتاد با وجود توجه به بخش خصوصی که در غالب شعار بوده به مقوله‌ی عدالت اجتماعی بی‌توجهی شده و شکاف طبقاتی زیادی شکل گرفته است.

صادقی در پایان گفت: یکی از شاخه‌های اصیل اصلاح طلبی از نظر من عدالت‌طلبی است و اصلاح طلبان جوهره‌ی خود را بر محور عدالت اجتماعی در کنار مسایل دیگر می‌دانند و هرجای دیگری که مسوولیت دارند باید خوب عمل کنند. مثلا مدیریت شهری برای اصلاح طلبان ویترین است تا مطالبات مردم را محقق کنند.

حمایت از واعظ‌مهدوی برای شهرداری تهران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا