خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تنها راه معقول برای رفع تحریم مذاکره است»

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل معتقد است: بدون تردید برای رفع تحریم مذاکره تنها راه معقول است؛ به شرطی که آمریکایی‌ها رویکردشان را تعدیل کنند.

داوود هرمیداس باوند درباره بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در گفت‌وگو با ایرناپلاس اظهار کرد: در حال حاضر ما با مشکلاتی که در داخل کشور با آن مواجهیم، تحریم‌ها بر زندگی اقتصادی ما اثر خواهد گذاشت و ما برای صدور نفت به کشورهای اروپایی با اما و اگرهایی روبه‌رو هستیم. اما اگر هشت کشور مستثنی شده کماکان خریدار نفت ایران باشند و واردات خود را از ایران کاهش ندهند و تا حدودی روابط خود را با ایران حفظ کنند، تعدیل نسبی در تحریم‌ها شکل خواهد گرفت، در غیر این صورت مشکلات داخل کشور بیشتر خواهد شد.

این کارشناس روابط بین‌الملل در این باره ادامه داد: در هر صورت باید مردم پایداری کنند و این احساس را داشته باشند که تحریم‌ها سنگین است و نکاتی که گفته شد اگر انجام شود تا حدودی این فشار تحریم‌ها تعدیل می‌شود. ولی متأسفانه آثار و تبعات منفی این فشار تحریم‌ها برای توده مردم است و بستگی به این دارد که دولت چه اقداماتی را از قبل پیش‌بینی کرده باشد.

باوند تأکید کرد: بدون تردید برای رفع این تحریم‌ها مذاکره تنها راه معقول است؛ به شرطی که آمریکایی‌ها رویکردشان را تعدیل کنند.

وی گفت: با توجه به آگاهی که دولت آقای روحانی از قبل نسبت به این تحریم‌ها داشته است، باید دید نسبت به تحریم‌های آمریکا چه فکری و چه اقداماتی در قبال نیازمندی‌های مردم انجام می‌دهند که بستگی به کیاست و درایت دولت دارد. در غیر این صورت آثار تحریم‌ها برای مردم سنگین خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا