خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجید مجیدی: تحریم دارو نشانه‌ی استیصال آمریکاست

‘مجید مجیدی’ کارگردان صاحب نام ایرانی که به منظور سخنرانی در بنیاد فیلم چین در پکن به سر می برد گفت آمریکا با تحریم دارو و نیازمندی های مردم، نه دولت در واقع ملت ایران را تحریم کرده است که بیانگر استیصال واشنگتن در برابر ملت است.

به گزارش ایرنا مجیدی شامگاه چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان فیلمسازی آکادمی فیلم چین در پکن و در پاسخ به دانشجویی که از وی پرسید علیرغم سخت گیری هایی که در ایران برای صدور مجوز فیلم وجود دارد شما چطور مجوز فیلم هایتان را می گیرید تاکید کرد بخش زیادی از شانتاژ خبری که در مورد محدودیت های فرهنگی در مورد ایران رسانه ای شود تبلیغات منفی است و با هدف تخریب چهره ایران در جهان انجام می شود.

او با اشاره به اینکه هر کشوری ممکن است در چارچوب آرمان های خود ساز و کاری برای صدور مجوز فعالیت های هنری از جمله فیلم داشته باشد تاکید کرد اما فعالیت فرهنگی و هنری در ایران به مراتب بسیار آسانتر از خیلی از کشورهای دیگر است.

این کارگردان صاحب نام ایرانی تبلیغات منفی در مورد سانسور در ایران را سیاسی و غیر واقعی دانست و گفت: امریکا 50 سال کشور ما را استعمار کرد و حالا که منافعشان از دست رفته است مسایل غیر واقعی را به ما نسبت می دهند.

او تاکید کرد همانظور که می دانید در روزهای گذشته نیز آمریکا از سر استیصال مجددا دارو را بر ملت ایران تحریم کرد که بیانگر ناتوانی این کشور در برابر اراده و عظمت ملت ایران است.

مجیدی افزود: سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار فیلم در ایران ساخته می شود که بیانگر فضای باز فعالیت های فرهنگی و هنری در ایران است.

این کارگردان نامدار ایرانی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اطهار خوشحالی از حضور در چین و تقدیر از اکادمی فیلم پکن برای برگزاری این برنامه گفت: ارتباط فرهنگی دو‌کشور به جاده ابریشم بر می گردد و امیدوارم روابط افزایش یابد.

مجیدی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان که پرسید فیلم شما دارای چه مشخصه ای است که از 20 سال پیش تا کنون همواره خواهان دارد و هیچ وقت کهنه نمی شود تاکید جشنواره ها و فستیوال ها اگرچه مهم هستند اما اثر فیلم ها بر زندگی افراد عادی به مراتب برای من مهمتر است.

وی تاکید کرد هیچ وقت به خاطر پول یا خواسته دیگران فیلم نساختم بلکه برای فکر و عقیده ام مبارزه کردم.

یکی دیگر از دانشجویان فیلمسازی چین به مجیدی گفت من با موتور سیکلت فیلم بچه های آسمان را به صورت لوح فشرده برای مردم فقیر روستاهای کوهستانی و دور افتاده چین نمایش داده ام و امیدواری زیادی در انها ایجاد شده است که این کار او مورد تمجید و ستایش مجیدی قرار گفت.

‘چیائو لیانگ’ کارگردان جوان چینی که جایزه برترین کارگردان مسکو را گرفت در این نشست ماندگاری را از ویژگی های فیلم مجیدی عنوان کرد و گفت: ۲۰ سال پیش فیلم بچه های آسمان را دیدم گریه گردم اکنون هم ان را دیدم کریه گردم که نشان می دهد این فیلم تاریخ مصرف ندارد.

در پایان این مراسم ‘مجید مجیدی’ کارگردان صاحب نام و معروف ایرانی عنوان پروفسوری افتخاری ‘آکادمی فیلم پکن’ را دریافت کرد و استاد افتخاری بزرگترین آکادمی فیلم آسیا شد.

همچنین در این آیین که با حضور بیش از 700 نفر از فیلمسازان و دانشجویان رشته های فیلمسازی چین برگزار شد از دو فیلم مجید مجیدی به نام های ‘بچه های آسمان’ و ‘آواز گنجشک ها’ به عنوان منابع آموزشی آکادمی فیلم چین رونمایی شد.

همچنین در این آیین این دو فیلم نمایش داده شد که با استقبال گسترده فیلمسازان چینی مواجه شد.

آکادمی فیلم پکن که در سال 1950 تاسیس شده است بزرگترین آکادمی فیلم آسیا است و زیر نظر دولت چین فعالیت می کند.

ادبیات کارگردانی، فیلمبرداری و مطالعات فیلم از جمله رشته هایی هستند که در این آکادمی تدریس می شوند.

آکادمی فیلم پکن در حال حاضر دارای چهار هزار دانشجو در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

این آکادمی همچنین دارای 500 استاد و معلم است و در سه سطح به تربیت فیلم ساز می پردازد.

«مجید مجیدی» با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و به دعوت بنیاد فیلم چین و به منظور سخنرانی و شرکت در نشست سالانه کارگردانان جوان چین به این کشور سفر کرده است.

قرار است او در این نشست که امروز (چهارشنبه) برگزار می شود به عنوان سخنران اصلی برای فیلمسازان چینی سخنرانی کند.

مجیدی همچنین در این نشست به سئوالات تعدادی از فیلمسازان جوان چینی در مورد فیلم هایش و همچنین تکنیک های فیلم سازی پاسخ داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا