خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر دلواپسان عذرخواهی نمی‌کنند، لااقل سکوت کنند»

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دلواپسان که همه تلاششان را برای تضعیف تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به کار بستند و پس از برجام هم با کارشکنی بهانه به دست دشمنان دادند حالا دلواپس شده و دولت را مسبب همه مشکلات می‌دانند.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره مسئول بودن همه افراد در قبال وضع موجود کشور گفت: همه ما دلواپسان را به خاطر داریم. طیفی که در زمان شروع مذاکرات ایران با 1+5 شکل گرفت و از همه اهرم‌های قدرت هم برخوردار بودند تا در نخستین قدم همه توانشان را به کار بگیرند که با تضعیف تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، مذاکرات به نتیجه نرسد و بعد از برجام نیز در زمانی که کشور به سمت آرامش نسبی حرکت می‌کرد، اعلام دلواپسی کردند.

قنبری ادامه داد: این در حالی است که از همان ابتدا بسیاری از کارشناسان، برجام را توافقی بیشتر به نفع ایران می‌دانستند و همین موضوع هم باعث شد تا رییس‌جمهور آمریکا با شعار خروج از برجام وارد کاخ سفید شود و در نهایت هم شاهد خروج این کشور از برجام بودیم.

این نماینده سابق مجلس گفت: این افراد در آن مقطع به جای آنکه به منافع ملی فکر کنند رنگ جناحی و سیاسی به توافق هسته‌ای دادند و به رغم هشدار دلسوزان کشور که هشدار می‌دانند در جهت امیال دشمنان حرکت نکید؛ مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی کردند که  به نفع آمریکا، اسرائیل و مخالفین منطقه‌ای تمام شد. نهایتا هم همین کارشکنی‌ها در حوزه عملی و تبلیغاتی بهانه به دست دشمنان داد تا با عنوان اینکه ایران به روح برجام پایبند نبوده است از برجام خارج شوند.

قنبری افزود: حالا می‌بینیم همان طیف این بار دلواپس خروج ایالات متحده از برجام شده‌اند به نحوی که این تناقض در سیاست‌هایشان بسیار مشهود بوده و عملا این باور را به وجود می‌آورد که آنها تنها مخالف هر اقدامی هستند که دولت انجام می‌دهد ، هرچند که در راستای منافع ملی باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به همین دلیل است که آقای مطهری گفتند و ما هم می‌گوییم که این طیف در شکل‌گیری وضعیت کنونی کشور مسئول هستند اما حالا طلبکارانه با دولت برخورد می‌کنند که گویی دولت مسبب تمام مشکلات کشور است. مشکلات کنونی کشور نه تنها نتیجه عدم درک درست این افراد از شرایط بین‌المللی در دولت یازدهم و دوازدهم است بلکه آنها با همین عدم درک و ترجیح منافع جناحی خود بر منافع ملی در دولت قبل نیز باعث شکل‌گیری تحریم‌های فراوانی علیه کشور شدند.

وی افزود: با علم بر همین موضوع هم در شرایط کنونی معتقدیم حتی اگر عذرخواهی نمی‌کنند ولی حداقل سکوت کنند یا با قرار گرفتن در طیف دلسوزان کشور پشت دولت قرار بگیرند و تلاش کنند که بتوانیم از بحران کنونی خارج شویم. الان وقت پیشبرد منافع جناحی و زیر سوال بردن و دولت و کارشکنی نیست.

قنبری با تاکید بر این موضوع که باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم، گفت: کشور ما در گذشته هم با انواع توطئه‌ها و مشکلات مواجه بوده و با تدبیر و عقلانیت توانسته آنها را پشت سر بگذارد اما فراموش نکنیم هرچه این تدبیر به تاخیر بیفتد هزینه‌ای بیشتری بر کشور تحمیل می‌شود. همه باید گذشته را مرور کنیم و از آن درس بگیریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. “مسئول بودن همه افراد در قبال وضع موجود کشور”
    بویژه مردم که خوشی زیر دلشان زده بود با دلار 75 ریال !

  2. اقای قنبری چرا خودتان را به کوچه علی چپ میزنید؟ واقعا خجالت اور است.دولتی که همواره سعی در بین بردن اهرمهای اقتدار ایران را داشته ودارد.صنعت هسته ای را به باد فناداد وغیر از بزک کردن برجام بد فرجام چه گلی بسر ملت زد. شروط پذیرش توافق برجام که رهبری بارها وبارها در صحبتها یشان کفته را یک بیک زیر پا گذاشتند. تعهداتی را که باید ایران میداد در اسرع وقت ودر ازای وعده های نصیحه از سر ذوق زدگی انجام داد که نگو ونپرس. کدخدا را بر خود خدا ترجیح داد. ووقتی سر انجام تعهدات طرف مقابل رسید دستمان خالی شد. بهر حال دلواپس بودن بخاطر منافع ملی گناه نیست. ولی خیانت به وطن جرم است. الان هم ما باید شاهد تشییع جنازه برجام باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا