خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهار زن ایرانی آمریکایی پیروز در برابر حزب ترامپ

سایت کدوم در گزارشی نوشت: در انتخابات روز گذشته آمریکا بیش از صد بانوی آمریکایی با پیروزی در انتخابات مختلف فدرال ایالتی و محلی و فرمانداری استانداری توانستند شکست سنگینی را بر حزب دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا تحمیل کنند. تعداد زنان اکنون در دو مجلس آمریکا حداقل ۱۱۷ نفر می باشد که ۱۰ درصد نسبت به انتخابات گذشته رشد کرده است. حتی در ایالتی جمهوریخواهمانندتگزاس به واسطه تعداد زیاد مهاجر خارجی و تعداد رای بالای اقلیتهای اسپانیایی و سیاه پوست دموکرات ها توانستند ۱۲ کرسی ایالتی را از جمهوری‌خواهان پس بگیرند.

انا اسکمانی
انا اسکمانی

در ایالت فلوریدا برای اولین بار یک دختر جوان ایرانی آمریکایی به نام انا اسکمانی توانست با شکست رقیب (سفید پوست) جمهوری خواه خود کرسی منطقه ۴۷ مجلس ایالتی فلوریدا را از آن خود کند. خانم اسکمانی از جمله نامزدهای انتخابی مورد حمایت باراک اوباما بود. با اینکه خانواده‌ انا مهاجر ایرانی الاصل از طبقه متوسط می‌باشد وی توانسته با پشتکار به موفقیتهای سیاسی تحصیلی تجاری برسد.

آنا مناهمی کاپلان
آنا مناهمی کاپلان

در ایالت نیویورک در انتخابات سنای ایالتی خانم ایرانی آمریکایی به نام آنا مناهمی کاپلان توانست با شکست رقیب جمهوری خواه خود به سنای ایالتی نیویورک راه پیدا کرده و جزئی از پیروزی دموکرات ها در مجلس ایالتی نیویورک باشد. خانم مناهمی کاپلان از جمله نامزدهای انتخابی مورد حمایت باراک اوباما بود

زهرا (شیخ الاسلام) کرینشک
زهرا (شیخ الاسلام) کرینشک

در ایالت جورجیای آمریکا خانم ایرانی الاصل به نام زهرا (شیخ الاسلام) کرینشک دادستان سابق و عضو سابق ارتش آمریکا توانست با پیروزی خود بر رقیب جمهوری خواه خود کرسی منطقه ۴۸ سنای ایالتی را از آن خود کند. خانم کرینشک از جمله نامزدهای انتخابی مورد حمایت باراک اوباما بود. با اینکه خانواده‌ زهرا مهاجر ایرانی الاصل از طبقه متوسط می‌باشد وی توانسته با پشتکار به موفقیتهای سیاسی تحصیلی تجاری برسد.

سم همدانی
سم همدانی

در ایالت کارولینای شمالی نیز بانوی جوان ایرانی به نام سم همدانی توانست کرسی قضاوت خود در منطقه بخشداری Wake County District Court را تمدید کند. خانم همدانی در گذشته در دفتر آقای بایدن معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

نیکی معتضدی
نیکی معتضدی

در شهر Lake Forest ایالت کالیفرنیا بانوی جوان ایرانی آمریکایی به نام نیکی معتضدی که فقط سه سال در آن منطقه زندگی می‌کند و تاکنون سابقه فعالیت سیاسی نداشته است با شکست رقیب خود توانست کرسی منطقه دو شهرداری را از آن خود کند. این در حالیست که چند هفته قبل از انتخابات رقیب خانم معتضدی با انتشار عکس های نیمه برهنه و دروغ پراکنی تبلیغاتی سعی در تخریب وی کردند.

الکساندرا اکازیو کورتز
الکساندرا اکازیو کورتز

جالب اینجاست که بانوان حزب دموکرات آمریکا توانستند در بسیاری از حوزه‌ها رکورد شکنی کنند. برای مثال در حوزه ۱۴ نیویورک خانم جوان ۲۹ ساله ای به نام الکساندرا اکازیو کورتز که مادرش نظافتچی بود و اصلیت پورتوریکویی دارد توانست برای اولین بار در تاریخ آمریکا به عنوان جوانترین نماینده مجلس آمریکا به مجلس راه پیدا کند علی رغم اینکه رقیب جمهوری خواه میلیون‌ها دلار در انتخابات سرمایه گذاری کرد. خانم کورتز به تحصیلات و بیمه بهداشت رایگان برای همه مردم معتقد است. الهام بخش عقاید سوسیالیستی و برابری اجتمأعی و سیاست انتخاباتی خانم کورتز سناتور معروف امریکای آقای برنی سندرز میباشد.

الحان عمر (چپ) و رشیده طلایب

همچنین در این انتخابات برای اولین بار در تاریخ آمریکا دو بانوی مسلمان به مجلس آمریکا راه پیدا کردند یکی از منطقه ۱۳ ایالت میشیگان خانم رشیده طلایب با اصلیت فلسطینی امریکایی و دیگری از ایالت مینه سوتا خانمی به نام الحان عمر با اصلیت سمالیایی امریکایی که حجاب هم بر سر می کند.

اولین بانوان نماینده مجلس آمریکا با اصالت سرخپوستی

همچنین برای اولین بار دو بانوی با اصالت سرخپوستی به مجلس نمایندگان آمریکا راه پیدا کردند یکی از ایالت نیومکزیکو و دیگری از ایالت کانزاس که این هم یک رکورد شکنی محسوب می شود.

استاندار جدید ایالت میشیگان

در انتخابات بسیار مهم استانداری آمریکا نیز دموکرات‌ها توانستند با یاری بانوان ۷ استانداری را از جمهوریخواهان پس بگیرند از جمله جمله چهار استانداری که نصیب بانوان دموکرات شد در ایالت‌های میشیگان، نیو مکزیکو، مین و کانزاس.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا