انحصارگرایی در مورد امام رضا (ع) !

حجت الاسلام هادی سروش، مدرس حوزه، در یادداشتی با عنوان «انحصارگرایی در مورد امام رضا (ع) !» نوشت:

💠تردیدی نیست که به حکم شریعت و عقلانیت ؛ مراکز معنویت در عالَم هستی ، کاملا دارای عمومیت و شمول بسیار فراگیر است .

📌خدای متعال ؛ خدای همه عالَمین است ؛
《 رَبِّ الْعَالَمِينَ 》.

📌کعبه که خانه امن الهی است ؛ خانه هدایت همگان است ؛
《إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ…..وَ هُدىً لِلْعالَمِينَ‌》.(آل عمران۹۶)

📌پیامبر بزرگ اسلام ؛ پیامبر همه ی آدمیان است ،
《رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ》 .(انبیاء/۱۰۷)

📌قرآن نیز کتاب یاد و معنویت برای همه ی انسانهاست ؛
《إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعالَمِينَ》.(تکویر۲۷).

📌امام (ع) هم برای همه و همه است ؛ 《حُجَّةَ اللَّهِ عَلَی الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِین》.
لذا مهمترین لقب حضرت ولی عصر (عج) ؛ 《رحمةللعالمين》 است .

📌پس چگونه و چرا برخی امام رضا(ع) محدود به خود و گروه و سلیقه های خود می کنند ؟!

📌هیچ میدانند ناخواسته در مسیر وهابیتی هستند که ؛
《يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ》؟!
آنان به گونه ای امام و امامت را از مردمان میگیرند ، و این اندیشه باطل هم به گونه ای دیگر !

🔻در حالیکه اولاً ؛
امام رضا (ع) مانند اجداد طاهرین و اولاد معصوم اش ؛ “واسطه فیض” خدا برای عموم آدمیان هستند.

ثانیاً ؛
مرجع علمی برای عموم تشنگان دانش از هر گونه مذهب و سلیقه ای بوده و هست .

و ثالثاً ؛
امام صادق (ع) ، امام رضا (ع) را به “غوث هذه الامه و غیاثها” ، یعنی ؛ پناهگان هر نیازمند و هر محتاجی ، معرفی نموده است.

📌از اینجاست که ؛ حتی مامون برای باقی ماندن فرزندش از کنیزی خاص ، پناه به امام رضا (ع) می آورد .
محمد نوقانی که از چهره های اهل سنت در خراسان بوده برای شفاء به آن حضرت (ع) پناه میجوید.

📌این همه کرامات و دستگیری ها ؛ جملگی بازگشتش به این روایت است که آن امام عزیز ، 《 وکر ارادة الله 》یعنی آشیانه اراده ی خداست .

🚫شما را تو را بجان مقدسش ؛
این پناهگان که آشیانه اراده الهیه است را ، از پناه جویانش نگریم .
و ذهنیت ها را با اعمال سلیقه ناقص و انحصارگرایانه ، نسبت به این ملجاء درماندگان ، مسموم مسازیم .

📌او ؛ امام همه ی “عالَمین” است .

📌و او ؛ امام رضای همه عاشقانش بوده و هست.

انتهای پیام

لینک کوتاه شده: http://www.ensafnews.com/WsKtQ
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن