خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خشونت اولین آسیبی که در مدارس با آن مواجهیم

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از همکاری با انجمن اولیاء و مربیان برای آموزش کنترل خشم به والدین خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه امروز اولین آسیبی که در مدارس با آن مواجهیم، «خشونت» است.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده در ماه‌های اخیر مبنی بر تنبیه بدنی در مدارس و تعرض به معلمان و ضرب و جرح آنها توسط خانواده دانش آموز در فضای رسانه‌ای و افزایش خشونت‌ها اظهار کرد: از طریق سامانه «نماد» آسیب‌های اجتماعی را رصد می‌کنیم و مدیران مدارس مرتب درصد و نوع آسیب‌ها را گزارش می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه امروز اولین آسیبی که در مدارس با آن مواجهیم، خشونت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مختلفی را پیش بینی و مدرسینی را برای کنترل خشم و خودکنترلی آموزش دادیم گفت: آسیب‌هایی که در مدرسه بروز می‌یابد ریشه اجتماعی و خانوادگی دارد و وقتی بچه‌ها در خانه با خشونت مواجه می‌شوند آن را به صورت اکتسابی فرا می‌گیرند و در مدرسه بروز می‌دهند.

حمیدی ادامه داد: هرچقدر خشونت رشد کند، مشکل معاون و مدیر مدرسه بیشتر می‌شود. ما به سرعت در حال ارائه و برگزاری دوره‌های آموزشی در استان‌ها برای کنترل خشم هستیم و در کنار آن المپیادهای ورزشی را توسعه و زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا بچه‌ها هیجان خود را روی توپ و در حین بازی تخلیه کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز شش ساعت در اختیار ماست و بعد وارد جامعه و خانواده می‌شود و ما تنها مولفه موثر نیستیم. باید مدرسه، محله و خانواده کنار هم قرا بگیرند تا اثربخشی کامل پیدا شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از همکاری با انجمن اولیاء و مربیان برای آموزش کنترل خشم به والدین خبر داد و عنوان کرد: وقتی به هر علتی متارکه، منازعه و هر گونه تنش دیگری وجود دارد، اولین وضع آن یادگیری از سوی کودک و پیاده سازی در اولین محیط یا همان مدرسه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا