خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سانسور نمایندگان مجلس منتقد در صدا و سیما

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی از سانسور نقد نمایندگان از مجلس توسط صداوسیما انتقاد کرد: روش حکمرانی عجین شده با آزاداندیشی اگر قرار باشد در جامعه ما جاری شود، باید از نهادهای وابسته به حکومت شروع شود. قبل از همه، رسانه ملی باید زبان مردم باشد و مشکلات را مطرح کند. مطبوعات باید بتوانند آزادانه و بدون خودسانسوری عملکرد دولت و دستگاه‌های حکومتی را نقد کنند. مسئولان دولتی، قضائی، تقنینی و سایر دست‌اندرکاران حکمرانی در بخش‌های مختلف باید بدون آنکه احساس محدودیت کنند اشکالات موجود در مجموعه‌های کاری خود را به زبان بیاورند و خودشان اول منتقد خود باشند.

 اگر این روش که جلوه روشنی از آزاداندیشی است به سیره عملی حکمرانان ما تبدیل شود، علاوه بر اینکه ضعف‌های موجود در لایه‌های مختلف حکومتی برطرف خواهد شد، اعتماد مردم به حکمرانان نیز ترمیم و به همدلی و همراهی مردم و حکمرانان تبدیل خواهد گردید.

این روزها نمایندگان مجلس از زبان مردم انتقادهائی را به عملکرد اقتصادی دولت مطرح می‌کنند ولی هیچیک از این انتقادها در رسانه ملی منعکس نمی‌شود. رسانه‌های وابسته به دولت و خود حکمرانان پیوسته از عملکرد خود تمجید می‌کنند در حالی که احساس مردم چیز دیگری است. این دوگانگی فقط از طریق حاکمیت آزاداندیشی بر ذهن و فکر و عمل حکمرانان از بین خواهد رفت. این راه را خود حکمرانان می‌توانند باز کنند که اگر چنین کنند، مسیر حکمرانی خودشان نیز آسان‌تر خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا