خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلگراف: ترامپ در مناظره از احمدی‌نژاد هم بدتر است

روزنامه تلگراف لندن گزارشی را درباره دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه و تندروی ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرده و او را حتی بدتر از محمود احمدی نژاد معرفی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین رابرت تیت، روزنامه نگار تلگراف لندن که انتخابات سال ۸۸ ایران را برای این روزنامه انگلیسی گزارش می کرد در مقاله خود نوشته است: «مشاهده دونالد ترامپ در چند ماه گذشته من را به یاد یکی دیگر از آدم های عوام فریب انداخته که مدت زیادی را نیز صرف مشاهده و بررسی او کرده بودم. او آدولف هیتلر یا بنتیو موسولینی نیست، عمر روزنامه نگاری من هرقدر هم دراز باشد به آن ها نمی رسد. اما محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور خشم آلود ایران که احساسات عجین با خشم را در بین مردم نیز تحریک می کرد، مانند پیشتاز جمهوری خواهان در آمریکا مخلوطی از  اظهارات وحشیانه و جهل نسبت به مصالح جهانی بود.»

اما جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ نامزد نهایی جمهوری خواهان خواهد بود. 68 درصد جمهوریخواهان نیز اعلام کرده اند که قطعا از ترامپ حمایت خواهند کرد و 32 درصد نیز گفته اند که ممکن است نظر خود را تغییر دهند. اوباما کاملا با ترامپ مخالف است. به گزارش ای پی تی ان رئیس جمهور آمریکا گفته است: من همچنان باور دارم که ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد چرا که مردم آمریکا باور دارند ریاست جمهوری میزبانی یک برنامه تلویزیونی یا کار بازاریابی نیست. اوباما در نشست خبری که در پایان کار نشست آمریکا و کشورهای آسه آن در کالیفرنیا برگزار شده بود، درباره اختلاف های ایجاد شده بین دولتش و کنگره درباره معرفی قاضی جدید برای دادگاه عالی آمریکا گفت: قانون اساسی در این خصوص کاملا روشن است و ما نیز کسی را معرفی می کنیم که حتی کسانی که با سیاست های من مخالف باشند، در می یابند که باید وی را تایید کنند.

ولی مساله اینجاست که برخی جمهوری خواهان از سوی برخی گروهها تحت فشار قرار دارند تا با هر کسی که از سوی من به این مقام معرفی شود، مخالفت کنند. با این حال قانون روشن است و نظام سیاسی ما قرار نیست به این شکل عمل کند. من نیز در مدت زمان مشخص، نامزدی کاملا شایسته را معرفی می کنم. در زمان رئیس جمهور ریگان نیز وی قاضی کندی را در سال آخر ریاست جمهوری خود معرفی کرد و دمکرات ها نیز کار درست را انجام دادند و وی را تایید کردند. اکنون فرصت فراهم شده است که سناتورها به وظیفه خود انجام دهند.

احمدی نژاد در مناظره های زنده تلویزیونی در انتخابات سال ۲۰۰۹ با رقبایش رفتارهای بی شرمانه نشان داد. رفتار مبتذلانه ترامپ در مناظره های ریاست جمهوری نیز، روند سیاسی آمریکا را تغییر می دهد و می تواند خوار و خفیف کند. آن هایی هم که از او طرفداری می کنند، احمق فرض می شوند.

تیت با اشاره به مناظره های انتخاباتی تلویزیونی سال ۸۸ ایران نوشته: اگرچه برخورد احمدی نژاد با رقبایش “بی شرمانه” بود، اما او دستکم مشخصات فیزیکی رقیبش را به تسخر نگرفت. ترامپ آدمی مبتذل است که سطح منازعات سیاسی انتخاباتی در آمریکا را به شدت پایین آورده است.

ترامپ در مناظره پنجشنبه شب جمهوری خواهان از عبارات زشت و کوچه بازاری در مورد روبیو استفاده کرده بود که مورد انتقاد عده بسیاری قرار گرفت.

بخشی از اظهارت ترامپ به قدری مبتذل و مستهجن بود که برخی رسانه های آمریکایی از انتشار آن خودداری کردند.

میت رامنی رقیب باراک اوباما در انتخابات سال ۲۰۰۸ و نامزد حزب حمهوری خواه اخیراً به شدت از ترامپ انتقاد و تأکید کرده ترامپ حتی از عهده اداره اقتصاد نیز برنمی آید چه برسد به کل کشور.

او روز پنجشنبه در یک سخنرانی بسیار انتقادی در مورد ترامپ گفت: «سیاست های داخلی ترامپ ما را به رکود اقتصادی هدایت خواهد کرد. سیاست خارجی او نیز امریکا را به محیطی ناامن تبدیل خواهد کرد که به دنبال آن امنیت کل دنیا را نیز تهدید خواهد کرد. او به هیچ وجه از رفتار و منش یک رئیس جمهور برخوردار نیست.»

آقای تیت در ادامه  مقاله خود در روزنامه تلگراف می نویسد:«اما آن ایران بود. این آمریکاست؛ مظهر دنیای آزاد. متحدان آن در حال تماشای روند انتخابات آمریکا هستند که متاسفانه نشان می دهد ترامپ بدون هیچ ضربه ای در حال پیشی گرفتن و مغلوب ساختن رقباست. نه تنها با اظهارات بی پروای سیاسی، بلکه با رفتارهایی به دور از قوانین اساسی مدنی.»

جهان در حال تماشای آمریکاست و در انتظار است تا انتخاب آمریکایی ها را نظاره کند.

مناظره پر سر و صدا
در منازعه تلویزیونی میان نامزدهای حزب جمهوری خواه که پنج شنبه ۳ مارس از کانال فاکس نیوز پخش شد، دونالد ترامپ میلیاردر محافظه کار و پوپولیست نامزد این انتخابات هدف حمله سخت رقبای خود قرار گرفت. ترامپ به شیوه همیشگی خود به رقبایش پاسخ داد.

مارکو روبیو، به گذشته ترامپ در فعالیت های اقتصادی او و ورشکسته شدن شماری از کازینوهای او اشاره کرده و تلاش کرد با این کار وجه ترامپ به عنوان یک کارفرمای موفق را خدشه دار کند. پاسخ ترامپ اما دندان شکن بود: «شما در همه عمرتان یک نفر را هم استخدام نکرده اید، من ده ها هزار نفر را به کار گماشته ام.»

انتخابات درون حزبی آمریکا در حالی ادامه می یابد که میلیاردر نیویورکی حزب جمهوری خواه با قاطعیت از رقبای خود پیش است و از بیشترین بخت را برای احراز نامزد نهایی این حزب برخوردار است. این در حالی است که ترامپ در اعتراض به انتقاداتی که سران حزب جمهوری خواه نسبت به او ابراز داشته اند، تهدید کرده به صورت مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد. از سوی دیگر شایعاتی درباره احتمال معرفی نامزدی موازی در کنار ترامپ از سوی حزب جمهوری خواه به گوش می رسد. اتفاقاتی که همه آنها به ضرر حزب جمهوری خواه و به سود رقیب دموکرات تمام خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا