خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض خبرگزاری اصولگرا به وزیر خارجه دولت انقلابی: با اظهارات امیرعبداللهیان ممکن است بر نظام و مردم هزینه تحمیل شود

یک خبرگزاری اصولگرا که در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور به رسانه‌ای نزدیک به نهادهای نظامی و امنیتی مشهور شده است با انتشار متنی به وزیر امور خارجه دولت سیزدهم اعتراض کرد.

به گزارش انصاف نیوز، حسین امیرعبداللهیان در صفحه‌ی توییتر خود نوشته بود:

«یاد‌ و‌ خاطره شهیدان دیپلمات محمدناصر ناصری، ناصر ریگی، نورالله نوروزی، مجید نوری‌نیارکی، حیدرعلی باقری، رشید پاریا‌فلاح، محمد‌علی قیاسی، کریم حیدریان و شهید‌خبرنگار‌ایرنا محمود صارمی گرامی باد.

اعتراض خبرگزاری اصولگرا به وزیر خارجه دولت انقلابی: با اظهارات امیرعبداللهیان ممکن است بر نظام و مردم هزینه تحمیل شود

۱۷‌مرداد‌۱۳۷۷ طالبان به سرکنسولگری ج.ا.ایران در مزار شریف حمله کرد و جنایت آفرید!

در اولین دیدارم به آقای ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفتم که نسبت خود را با حادثه‌تلخ سرکنسولگری ایران در مزار‌شریف مشخص کنید.

پاسخ داد: «هیچ نسبتی بین طالبان امروز با آنان وجود ندارد. آن اقدام ضدانسانی را محکوم‌ می کنیم».

ملت‌ایران این حادثه تلخ را از یاد نمی‌برد»

خبرگزاری فارس در واکنش به این توییت آقای امیرعبداللهیان نوشت:

اعتراض خبرگزاری اصولگرا به وزیر خارجه دولت انقلابی: با اظهارات امیرعبداللهیان ممکن است بر نظام و مردم هزینه تحمیل شود

«این جملات در آستانه دوسالگی تسلط دوباره طالبان بر افغانستان و دیدارهای چندجانبه ایران با حاکمان جدید این کشور می‌تواند فضای بسیار ملتهبی را بسازد و فرصتی برای عناصر خودسر که به‌دنبال تنش آفرینی در مرزهای کشورمان و چه بسا حملات تروریستی در داخل کشورمان هستند را به‌وجود آورد.

بسیار جای تعجب است که وزیر خارجه با وجود آنکه چندین بار با مقامات طالبان دیدار کرده و میزبان آنها بوده است نسبت به حساسیت این مسائل و هزینه‌هایی که ممکن است براثر چنین اظهاراتی بر نظام و مردم ایران تحمیل شود بی‌اطلاع باشد.

طالبان پس از آنکه دوباره بر سر کار آمد اعلام کرد که دست همکاری به سوی همه جهانیان دراز کرده و بارها بر این موضوع تاکید کرده که به‌دنبال جنگ نیست.

تا جایی که «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر که یکی از اعضای کلیدی مذاکره‌کننده این گروه در اولین نشست خبری خود در تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حمله تروریستی مزارشریف گفت:

«اتفاق دردناکی بود، آن وقت من معاون سفیر در اسلام آباد بودم. و با سوالاتی این چنینی روبرو می‌شدم. این واقعه نیمه‌های شب اتفاق افتاده بود و قبل از حضور ما در آنجا اتفاق افتاده بود. ما به سفیر ایران آن زمان این موضوع را گفتیم. ما نمی‌دانیم این چه منافعی بود.»

وزیر خارجه حتما در جریان هستند که جنایت مزارشریف، کار گروهک «عبدالمنان نیازی» بود که در زمان حمله به کنسولگری ایران والی بلخ بود. نیازی که در افغانستان به نوکری «پنجابی‌ها» معروف است به‌دستور سازمان اطلاعات خارجی پاکستان در افغانستان می‌جنگید.

نیازی پس از آنکه «اختر منصور» به‌عنوان جانشین ملاعمر انتخاب شد با طالبان اختلاف پیدا کرد و یک شاخه انشعابی تشکیل داد. وی در دوران زندگی خود اقدامات خودسرانه بسیاری از جمله نسل‌کشی هزاره‌ها در کابل، غور، هرات و زابل انجام داد. او بعدتر به کشتار هزاره‌ها اعتراف هم کرد و گفت که هزاره‌ها را هر روز و به شیوه‌ای می‌کشد که خود آن‌ها هرگز نمی‌فهمند.

سرانجام نیز عبدالمنان نیازی به‌همراه اعضای گروه خود در هرات در بیست‌ویکم اردیبهشت ماه 1400 در یک حمله مسلحانه کشته شد. از مرگ وی در شبکه‌های اجتماعی و میان مردم استقبال بسیاری صورت گرفت. این در حالی است که هیچ یک از مقامات فعلی طالبان نسبت به کشته شدن وی اظهارنظری نکردند.

با یک نگاه اجمالی به روابط ایران و افغانستان از گذشته تاکنون و پیوندهای عمیق میان مردم دو کشور، می‌شود فهمید که دشمن همواره به‌دنبال اختلاف‌افکنی میان ملت‌ها بوده و از روبروی هم قرار دادن ایرانی و افغانستانی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

از این رو مقامات محترم باید در اظهارنظرهای خود بسیار دقیق بوده تا هزینه‌ای بر دوش نظام و مردم ایران تحمیل نشود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا