خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی: امیدواریم حکم حناچی به‌زودی ابلاغ شود

«محسن هاشمی»، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتخاب پیروز حناچی به‌عنوان شهردار پایتخت گفت: امیدواریم حکم وی بزودی ازسوی وزارت کشور ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز سه شنبه پس از یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تلاش می‌شود که در یک بازه 10 روزه حکم شهردار جدید پایتخت توسط وزیر کشور صادر شود و با توجه به توافقی که با افشانی داشته‌ایم وی تا زمان صدور حکم در شهرداری تهران فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که افشانی شهردار فعلی تهران تا چه زمانی اجازه دارد در شهرداری بماند گفت: در این خصوص البته ابهاماتی وجود دارد اما با توجه به نظر حقوقدانان شورای شهر تهران و البته بررسی‌های صورت گرفته، افشانی تا 15 یا 16 آذر می‌تواند در شهرداری فعالیت خودش را ادامه دهد.

هاشمی افزود: موضوع صدور حکم شهردار تهران در جلسه هم اندیشی صبح امروز شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با توجه به صحبت‌های سراج ( رئیس سازمان بازرسی کل کشور است )در روز گذشته و رسانه‌ها ، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که انتهای قانون منع بکارگیری بازنشستگان 15 تا 16 آذرماه است چرا که قانون اشاره شده پس از ابلاغ و ابلاغ رئیس جمهور 31 شهریورماه بوده و 15 روز بعد از آن قابلیت اجرا داشته و با توجه به زمان سپری شده اجرای این قانون 60 روز زمان می‌برد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا استعلام هایی برای گزینه‌های نهایی شهرداری تهران (5 نفر) گرفته شده بود یا خیر گفت: من در آن زمان اسامی 5 گزینه تصدی شهرداری تهران را به وزارت اطلاعات برای استعلام اعلام کردم که هنوز پاسخ لازم داده نشده است که ما با توجه به زمان گذشته در انتظار پاسخ مکتوب وزارت کشور هستیم.

وی اظهارداشت: پیش بینی ما و گمانه‌زنی‌ها این است که مشکلی برای صدور حکم حناچی شهردار منتخب تهران توسط وزارت کشور نباشد اما در هر صورت باید منتظر پاسخ نهایی از سوی این وزارتخانه و صدور حکم شهردار جدید باشیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد آرای گزینه‌های شهرداری تهران در جلسه امروز تغییر کرد، بیان داشت: این موضوع بر می‌گردد به حضور نامزدهای تصدی شهرداری تهران در کمیسیون‌های شورای شهر به طوریکه روز گذشته دو نامزد تصدی شهرداری ( آخوندی و حناچی) حضور پررنگی را در کمیسیون‌های شورا داشته و اعضا نیز بحث‌های طولانی با آنها داشتند و در نهایت می‌توان گفت که علت کاهش یا افزایش آرای نامزدها به حضور آنها و پاسخ‌های داده شده در جلسه کمیسیون‌ها بر می‌گردد.

وی همچنین با اشاره به انتقاد تند نایب رئیس شورای شهر تهران به احمد مسجدجامعی در جریان جلسه امروز اظهارداشت: به هیچ عنوان این کار را نمی‌پسندم و حتی در جلسه شورای شهر تهران نیز تذکر دادم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره دیگر مصوبات جلسه امروز گفت: یک فوریت اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران با 18 رای موافق و 2 رای مخالف به تصویب رسید.

هاشمی ادامه داد: در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران نامگذاری برخی از معابر و اماکن به پیشنهاد کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت ضمن اینکه این نام‌ها مورد تایید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا