خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کریمی قدوسی: منتظر برخورد قاطع شورایعالی امنیت ملی با ظریف هستم!

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهارات اخیر «جواد ظریف»، وزیر امور خارجه در خصوص پولشویی گفت: از مدتی قبل خبر نیمه‌موثقی مبنی بر اینکه ظریف از سمت خود در وزارت خارجه استعفا داده داشتیم اما سخنگوی وزارت خارجه آن را تکذیب کرد در حالی که تحلیل‌ ما آن است که محمدجواد ظریف دیر یا زود به مرز تقدیم استعفایش به دولت و رئیس‌جمهور خواهد رسید.

وی افزود: ظریف منشأ بسیاری از گرفتاری‌‌های فعلی کشورمان است زیرا تنها راهبرد دولت یازدهم و دوازدهم، راهبرد سیاست خارجی بوده و پیگیری این راهبرد سیاست خارجی از طریق مذاکره صورت گرفته و مغز متفکر و کانون این مذاکرات هم وزیر خارجه و تیمش بوده است.

راهبرد مذاکره دولت با غربی‌ها به بن بست رسیده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از 5 سال است که کشور تحت تأثیر این راهبرد قرار گرفته و 80 درصد مشکلات و معضلات فعلی کشور به دلیل عملکرد این تیم و این راهبرد سیاست خارجی دولت است. چون این کارها و راهبردها به بن‌بست رسیده و ملت هم متوجه شده‌اند که هیچ دستاوردی از این راهبرد حاصل نشده ظریف دیر یا زود به جایی خواهد رسید که استعفا دهد.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: ظریف در دقایق آخر عمر سیاسی خود سعی می‌کند با فرافکنی، مشکلاتی که خودش خلق کرده را به دوش مجموعه‌های دیگر بیندازد.

وی با اشاره به اظهارنظر ظریف در ماه‌های اخیر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  انتظارش برای از این موضع‌گیری ظریف در ماه‌های پس از آن، گفت: ظریف در این جلسه لیستی از اقداماتی که اجازه ندادند برجام در ایران متوقف شود تهیه کرده و اعلام کرد اجرای این اقدامات باعث شکست برجام شد.

اظهارات ظریف مورد استناد و استقبال آمریکا و سازمان‌های غربی

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: ظریف اتهامات بزرگی را گردن جمهوری اسلامی ایران و داخل نظام انداخته است در حالی که او بیان نکرده که جان‌کری و عدم عمل به قولش چه وضعی ایجاد کرده و ترامپچه اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی با بیان اینکه از برجام عبور کرده‌ایم و به CFT رسیده‌ایم خاطرنشان کرد: ظریف و دولتمردان روزگاری بحث از کاسبان تحریم را بیان می‌کردند و این حرف را امروز بازتحلیل کرده و در موضوع پولشویی با لحن دیگری می‌گویند جریاناتی در کشور نمی‌گذارند ایران به CFT ملحق شود.

کریمی‌قدوسی گفت: متأسفانه اظهارات ظریف مورد استناد آمریکایی‌ها بوده و FATF و دشمنان انقلاب اسلامی و اروپایی‌ها هم مدنظر قرار داده‌اند و گفته‌اند شخصیتی به نام وزیر خارجه ایران این حرف‌ها را زده است. لذا پولشویی وسیعی در ایران در حال وقوع است. ضمن اینکه روی سکه اظهارات ظریف مبنی بر پولشویی در ایران که از سوی طرف غربی و دشمنان دنبال می‌شود آن است که این پولشویی در حمایت از تروریسم رخ می‌دهد و به همین دلیل است که ایران نمی‌خواهد به CFT‌ ملحق شود و این امر باعث تشدید تحریم‌ها و عدم خروج ایران از لیست سیاه شده است.

تصمیم‌گیری ملت ایران درباره رفتارها و گفتارهای ضد انقلابی ظریف

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ظریف در مجلس به صراحت به نمایندگان ملت اعلام کرد که نه من و نه رئیس‌جمهور در صورت تصویب CFT در مجلس نمی‌توانند تضمینی را برای خروج ایران از لیست سیاه ارائه دهند و یک هفته بعد از این اظهارنظر FATF بیانیه‌ داد و تحلیلی را در خصوص اظهارنظر ظریف بیان کرده و گفته که ایران اصلا شرایطی ندارد که از لیست سیاه و خاکستری خارج شود چرا که به اندازه کافی شفاف‌سازی نکرده و اطلاعات مالی آن آنلاین نیست و مسائل مختلفی از کشورمان را در آن بیانیه گنجانده‌اند لذا بیانیه FATF و سندش دقیقا به اظهارنظر ظریف در مجلس برمی‌گردد.

وی افزود: ملت ایران رفتارها و گفتارهای ضدانقلابی ظریف را دیده‌اند و خود در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا به جز صدور یک بیانیه آن هم بعد از 5 ماه پس از خروج آمریکا از برجام هیچ اقدام و بسته دیگری به ظریف و تیم وزارت خارجه و شخص روحانی تحویل نداده است در حالی که ضرب‌الاجلتعیین شده برای آنها یک هفته، یک ماه و یا 40 روزه بوده در حالی که هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محمدجواد ظریف بعد از 5 ماه پس از خروج آمریکا از برجام به جای بیان دستاوردهای برجام و معطلی کشور در این خصوص در حال فرافکنی و فرار از پاسخگویی است و متأسفانه داخل نظام و سیستم‌های مختلف کشورمان و نهادهای بزرگ را  متهم می‌کند.

وی تاکید کرد: باید ظریف به عنوان مجرم در اتخاذ اظهارات مختلف علیه امنیت ملی تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی به خصوص دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی قرار گیرد.

وی افزود: منتظریم دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی برخورد لازم را با محمدجواد ظریف در خصوص موضع‌گیری‌های ضدامنیت ملی‌اش اتخاذ کند و مردم و مجلس هم در این خصوص اطلاع یابند.

ظریف دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زیر سوال برده

وی گفت: مجبوریم در شرایط فعلی و با سرعت زیاد با امضای قابل توجهی طرح استیضاح ظریف را در مجلس آماده کنیم در حالی که می‌خواستیم خود مردم ماهیت این قهرمان پوشالی را متوجه شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظریف از خدمات مختلف بیت‌المال هزینه‌های متعددی را دریافت کرده و خدا می‌داند که چقدر در این 5 سال به دلیل سفر و مأموریتش ارز دریافت کرده وجوایز متعددی گرفته در حالی که فرماندهان دفاع مقدس که بسیاری از آنها حکم مأموریت نداشتند حتی حق‌الزحمه‌ای هم دریافت نمی‌کردند اینگونه رفتار نکردند اما ظریف دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با صحبت‌های خود زیر سوال برده است.

کریمی‌قدوسی گفت: ظریف آدرس خاص می‌دهد و می‌گوید چندین برابر حجم نقدینگی و بودجه در ایران پولشویی صورت می‌گیرد و می‌کوشد نگاه‌ها را به سمت جایگاه‌های خاص سوق دهد تا مورد هجمه قرار گیرند، گفت: به زودی دست ظریف رو شده و زمان استیضاحش فرا خواهد رسید.

وی در پایان گفت: منتظر برخورد قاطع شورایعالی امنیت ملی با ظریف بوده و آن را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا