خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفان ظریف در حال خودزنی هستند؟!

خبرآنلاین نوشت: اظهارات محمدجواد ظریف درباره اینکه در ایران پولشویی گسترده انجام می شود واکنش های زیادی را به دنبال داشت. اظهاراتی که مخالفان آن را توهین به خود دانسته و موافقان آن را عیان کردن گوشه ای از پشت پرده مخالفت ها با FATF خواندند.

وزیر امور خارجه اخیرا درباره فضاسازی های انتقادی علیه لوایح FATF گفته است: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این فضاسازی ها منافع اقتصادی است. ظریف پول شویی را یک واقعیت در کشور خوانده و اینکه خیلی ها از پول شویی منفعت می‌برند.

طرح این موضوع از سوی ظریف تا جایی مخالفان fatf  را برآشفت که در گفت و گو با رسانه ها تاکید کردند حق پیگیری این اظهارات را از نظر حقوقی برای خود محفوظ می دانند.

پژمانفر در گفت و گویی خبرگزاری فارس با انتقاد از این اظهارات گفته است: اگر از ناحیه منتقدان و ما نمایندگان موضوعی در رابطه با دولت مطرح می‌شد دهها و صدها شکایت علیه ما انجام می‌شد اما مردم مستحضر هستند امروز نمایندگان مجلس که از نظر قانونی حق اظهارنظر در مسائل مختلف را دارند به شدت مورد شکایت و پرونده‌سازی از ناحیه دستگاه‌های دولتی قرار می‌گیرند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آقای ظریف که عنوان کرده مخالفان FATF مخالفت شان به این خاطر است که خود مرتکب پولشویی می‌شوند یک نمونه را حداقل در رابطه با نمایندگان مجلس که مدعی هست مرتکب پولشویی شده‌ است اعلام کند و یک مصداق عینی را به عنوان نمونه مطرح کند و گرنه این موضوع بیش از یک تهمت نیست و این حق قانونی ما است که این موضوع را پیگیری کنیم.

حسن نژاد: ظریف آنقدر در غرب حل شده که از ایران غافل شده است و در نقش یک دیپلمات غربی بازی می کند!

محمد حسن‌نژاد نیز در گفت وگویی با مهر با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفته است: آقای ظریف به قول معروف «چنان به فکر تو بود که از خویشتن غافل شد».

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرده که آقای ظریف آنقدر در غرب حل شده که از ایران غافل شده است و در نقش یک دیپلمات غربی بازی می کند. اتهامی که وی در مورد پولشویی و مخالفان لایحه CFT مطرح کرده است، آمریکا هم جرأت نکرده بود مطرح کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین یادآور شده است که وقتی جملات ظریف در مورد حمایت از برجام، اصرار بر تصویبFATF و CFT را در کنار هم می‌گذاریم، به این نتیجه می رسیم که نکند ما اشتباه گرفته ایم و آقای ظریف وزیر امور خارجه آمریکاست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه تاکید کرده که طرف مقابل باید چه اقدامی انجام دهد که عقل ما سر جایش بیاید، کارمند وزارت خارجه ایران به عنوان تروریست بازداشت شد، سوئیفت بسته شد، توتال از ایران رفت، رنو علیرغم اینکه کل خودروسازی کشور را در اختیار داشت و رانت های بی حساب و کتابی دریافت می کرد از ایران رفت، هیچ کدام از مفاد تعهدات برجام اجرا نمی‌شود اما باز هم وزارت خارجه تلاش دارد دیپلماسی لبخند را پیش ببرد و اتهاماتی را علیه مخالفان FATF و CFT بیان کند.

رحیمی خطاب به مخالفان fatf: چرا برآشفته شده اید؟

مخالفت ها با نظرات محمدجواد ظریف در حالی مطرح شده که موافقان اتفاقا آن را روشن شدن بخش هایی از پشت پرده مخالفت ها با FATF دانسته اند.

علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید مجلس در توییتی تاکید کرده است که نماینده ای که بدلیل افشای اسناد طبقه بندی وزارت اطلاعات در مجلس هنوز (با توهم مصونیتش) به مراجع امنیتی و قضایی پاسخگو نبوده برای واقعیتی تلخ در سخنان دکتر ظریف مدعی وی شده است!!

وی خطاب به مخالفان یادآور شده که ظریف گوشه ای از پشت پرده مخالفت ها با FATF و لوایح- چهارگانه را عیان ساخته شما چرا برآشفته شده اید؟

صدر: هجمه کنندگان به ظریف وارد افشاگری علیه خود شده اند

محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفت و گویی با ایرنا گفته است: هجمه کنندگان به دکتر ظریف وارد افشاگری علیه خود شده اند، این افراد نشان می دهند که به اصول اسلامی و اخلاقی پایبند نیستند.

خبرگزاری ایرنا همچنین در واکنش به انتقادات علیه ظریف در گزارشی نوشته است: ظریف در این گفت وگو که صوت و تصویر آن هم پخش شد و قابل تحریف هم نیست، به صراحت مخالفان لوایح مربوط به FATF را انسان های صادق و دلسوز می داند اما نسبت به پشت پرده هجمه تبلیغی وسیع و انبوه در خصوص پولشویی هشدار می دهد.

در این گزارش آمده است: ظریف نظام را متهم به پولشویی نکرد اما گفت در کشور وجود دارد. واضح است که به دلیل شفاف نبودن قوانین در کشور قاچاقچیان و پولشویان جولان می دهند. شما چرا انکار می کنید؟!

واکنش ها درباره اظهارات ظریف نسبت به مخالفان لوایح مرتبط با fatf  در حالی به موضوع داغ رسانه ها تبدیل شده که لوایح مرتبط با آن همچنان در دستور کار بررسی مجلس برای تعیین تکلیف نهایی قرار دارند.

همه این اظهارات در حالی است که هنوز سرنوشت لوایح چهارگانه اف ای تی اف نهایی نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا