خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کمبود بلیت یک مانع جدی برای رونق گردشگری کرمان است»

سایت فردای کرمان نوشت: «الهام فضلی، راهنمای گردشگری با انتقاد از اینکه از توان نیروهای متخصص در حوزۀ گردشگری استان، آن‌طور که لازم است استفاده نمی‌شود، تاکید کرد: «در بخش گردشگری کرمان از نیروهای متخصص و دانش و تجربۀ آن‌ها استفاده ‌شود».

او همچنین از کمبود و نبود بلیت هواپیما و قطار در کرمان انتقاد کرد و افزود: هرچه هم تبلیغ کنیم که مسافران و گردشگران به کرمان بیایند وقتی بلیت به‌راحتی پیدا نمی‌شود چطور باید بیایند؟

او با اشاره به برنامۀ استان برای اینکه پایتخت کشورهای گروه دی ـ 8 شود، اظهار کرد: «باید از الان به‌ فکر تولید محتوا به زبان این کشورها باشیم.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، فضلی شنبه 25 فروردین‌ماه در نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان از عملکرد اتاق بازرگانی در دعوت از تعدادی بلاگر برای معرفی کرمان انتقاد کرد و گفت: «با وجود اینکه از بلاگرها دعوت شد اما در نوروز امسال نتوانستیم از این اقدام نتیجه‌ای بگیریم. شاید یک دلیل آن این باشد که بلاگرهایی دعوت شدند که حتی برای من که فعال گردشگری هستم شناخته‌شده نبودند».

او افزود: «همچنین، هتل کاروانسرای وکیل (کاروانیکا) برای اقامت این بلاگرها در نظر گرفته شد. با همۀ محاسنی که این هتل دارد، باید بپذیریم در شرایط اقتصادی فعلی برای خیلی از خانواده‌ها امکان اقامت در چنین هتلی وجود ندارد».

فضلی بیان کرد: «از دیگر هتل‌ها و اقامتگاه‌های استان چقدر محتوا تولید کرده‌ایم و چرا بلاگرها به این مکان‌ها نرفتند؟»

او ادامه داد: بهتر این است که در معرفی ظرفیت‌های کرمان به گردشگران به گونه‌ای عمل کنیم که تمام کسانی که قصد سفر دارند بتوانند برای اقامت و دریافت خدمات گوناگون برنامه‌ریزی کنند.

این دانش‌آموختۀ گردشگری با تاکید بر اینکه دعوت از بلاگرها باید با برنامۀ بهتری صورت می‌گرفت، اظهار کرد: «ابتدا باید مشخص کنیم آیا اولویت امروز گردشگری کرمان چنین اقداماتی است؟ اگر پاسخ مثبت بود سراغ افرادی برویم که تاثیرگذاری بیش‌تری دارند و می‌توانند گروه‌های مختلفی از گردشگران را به سفر به کرمان ترغیب کنند. به‌عنوان مثال در کشور بلاگرهایی داریم که خانوادگی سفر می‌کنند و بسیار هم پرطرفدار هستند. حضور چنین افرادی شاید برای معرفی کرمان موثرتر باشد».

او با یادآوری اینکه بازار گردشگری یزد می‌تواند فرصت‌هایی برای تبادل گردشگر برای کرمان ایجاد کند، افزود: «می‌شد در گروه بلاگرهایی که سال گذشته به کرمان آمدند، از بلاگرهای یزدی به‌عنوان استان همسایه و نزدیک نیز دعوت کنیم تا از این طریق، پیوندی بین گردشگری کرمان و یزد برقرار شود».

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «کرمان سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران نتوانست به‌خوبی عمل کند و انتقاداتی نسبت به این اتفاق وجود داشت. پیشنهاد ما این است که برای نمایشگاه امسال از همین الان برنامه‌ریزی‌ها شروع شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا