خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس فدراسیون کوهنوردی: توصیه‌نامه هیات کوهنوردی خراسان رضوی سرخود بود

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: توصیه نامه اخیر هیات کوهنوردی خراسان رضوی مبنی بر حضور بانوان متاهل در برنامه های کوهنوردی منوط به رضایت نامه همسر یا ولی، از دیدگاه فدراسیون درست نیست و سرخود بوده است.

رضا زارعی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار روز پیش که چنین نامه ای از هیات خراسان رضوی به فدراسیون کوهنوردی رسید، به هیات کوهنوردی این استان اعلام کردم که جز قوانین وزارت ورزش و جوانان، اجازه توصیه قوانین سر خود را ندارند.

وی تاکید کرد: فدراسیون کوهنوردی روز گذشته اعلام کرد از دیدگاه فدراسیون توصیه نامه هیات کوهنوردی خراسان رضوی در این قضیه درست نیست و از هیات خواستیم نسبت به این موضوع اصلاحیه بدهد.

در روزهای اخیر دستورالعملی از هیات کوهنوردی خراسان رضوی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که حضور بانوان در برنامه های کوهنوردی تنها با رضایت نامه از سوی ولی یا همسر ممکن است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی بیان کرد: آنچه در فضای مجازی منتشر شده طبق دستورالعمل فدراسیون نبوده و فقط توصیه نامه بوده است.

وی با بیان این که فدراسیون کوهنوردی و هیات های آن تابع قوانین وزارت ورزش و جوانان هستند، ادامه داد: طبق قوانین این وزارتخانه تنها چیزی که درباره بانوان منع وجود دارد فعالیت گروه ها به صورت مختلط است از این رو زمینه سازی برای شکل گیری باشگاه های اختصاصی بانوان انجام می شود تا آنان بدون هیچ حاشیه و مشکلی به ورزش بپردازند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره احتمال ترویج این دست توصیه نامه ها در دیگر استان ها تاکید کرد: شک داریم که چنین مساله رواج پیدا کند، روز سه شنبه هفته جاری وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی این موضوع را نقض کردند.

وی اضافه کرد: با مشورت و توصیه فدراسیون، هیات های ورزشی استان ها می توانند بخشنامه های داخلی داشته باشند، ولی در مورد توصیه نامه هیات کوهنوردی خراسان رضوی هیچ مشورتی با فدراسیون کوهنوردی نشده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: حاشیه هایی که برخی گروه های طبیعت گردی برای بانوان ایجاد کرده بودند، موجب شده بود تا وکیل هیات کوهنوردی خراسان رضوی چنین توصیه ای داشته باشد و این هیات بدون مشورت با فدراسیون کوهنوردی اقدام به چنین حرکتی کرده بود.

وی بیان کرد: مسایلی که در گروه های گردشگری بدون مجوز هیات های ورزشی رخ می دهد، هیات کوهنوردی خراسان رضوی را متمایل به اتخاذ چنین تصمیمی کرد.

زارعی افزود: فدراسیون کوهنوری نیز به هیات خراسان رضوی توصیه کرد، بدون مشورت با اداره کل ورزش و جوانان آن استان و فدراسیون چنین رویکردی نداشته باشند حتی اگر تخلفاتی رخ دهد.

وی یادآور شد: نمی دانم هیات کوهنوردی خراسان رضوی چگونه سرخود این حرکت را انجام داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا