خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام شبیری و رفسنجانی به مناسبت شهادت شیخ نمر

آيت الله شبيري زنجاني با انتشار پيامي ضمن محكوم كردن کشتار تعدادي از شيعيان به دست رژيم سعودي، اين جنايت را نشان دهنده مظلوميت اسلام در سرزمين وحي دانست.

به گزارش انصاف نیوز، متن پيام این مرجع تقلید شیعیان در پی می آید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبون
خبر اعدام « شيخ نمر» و تعدادی دیگر از بی گناهان موجب تأثر و تأسف گردید.
بی شک، ريختن خون مظلومان ثمره‌ای جز سقوط ظالمان ندارد و چه ظلمی بالاتر از ظلم بر کسی که یاوری جز خدای متعال ندارد؟

به شهادت رساندن موالیان اهل‌بیت علیهم‌السلام و دیگر جنایات آل سعود، نشان از مظلومیت شدید اسلام و تشیع در سرزمين وحي دارد.
این‌جانب ضمن محكوم كردن اين جنايت، مصيبت وارده را به ساحت حضرت ولی‌عصر “عجل الله تعالی فرجه الشریف”، مسلمانان جهان خاصه شيعيان ستمدیده عربستان تسليت می‌گویم و برای آن مرحوم رضوان الهی را مسألت دارم.

سید موسی شبیری زنجانی
21 ربیع الاول 1437

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز با صدور پیامی «شهادت مظلومانه آیت الله نمر عالم بزرگوار تشیّع در سرزمین عربستان» را به همه ی آزاد اندیشان جوامع بشری، تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، متن کامل پیام وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلً

آسمان مکتب اسلام و مذهب تشیّع، از نخستین روزهای آغاز بعثت تاکنون، شاهد درخشش ستارگان تابناکی بوده و هست که نور خویش را از وجود گل سرسبد آفرینش و خورشید جاودان ختمی مرتبت می‌گیرند تا در ظلمات جهل بت‌پرستانه، غرور مستانه قدرت و در شب‌های تاریک فریب، تزویر، تهدید، تطمیع، تهییج و تشویق دیگران برای مرگ هم‌کیشان، چراغ راه انسان‌ها در ابعاد فردی و اجتماعی باشند. شگفتا که جدال نور و ظلمت در این هزار و چهارصد و سی و هفت سال برقرار بود و حکایت خونین ستارگان، همان است که می‌گویند:

هر شب ستاره‌ای به زمین می‌کشند و باز

این آسمان غمزده غرق ستاره است

آیت‌الله نمر باقر النمر یکی از آن ستارگان تاریخ تشیّع بود که براساس اتفاق تاریخی و جغرافیایی، در سرزمین وحی به دنیا آمد و پس از پنجاه و هشت بهار، آسمانی شد که یادگار جدال نور و ظلمت از زمان ابراهیم و نمرود، محمد(ص) و ابوجهل و علی(ع) و ابوجهل‌هاست.

سرزمینی که مظلومیت شیعه را در سکوت، فریاد می‌زند و با خون مظلومان، بر بوم تاریخ می‌نگارد تا روزی حقیقت مطلق از پس ابرهای غیبت بدرخشد و دل‌ها را به سرچشمه معرفت برساند و سیراب نماید.

و اینک، در اوج قحطی استدلال و منطق و استیلای تندروی‌های قومی و مذهبی که گروهی و متأسفانه دولت‌هایی، با گفتار و رفتار خویش، عامل وهن اسلام و موجب بدنامی مسلمانان شده‌اند، خون به ناحق ریخته شده‌ی این شهید بزرگوار، درخت پژمرده اسلام در برادرکشی‌ها را با هوشیاری سیاسی، به طراوت تاریخی خویش برگردانده و «امت واحده» را از دست فرعون‌های زمان و بقایای امویان و دیگر دشمنان انسانیت، اسلام و تشیّع نجات خواهد دهد.

شهید آیت‌الله نمر که با زندگی طلبگی و عالمانه و سخنان منطقی و عاقلانه، الگوی همه‌ی مسلمانان و به خصوص شیعیان و بزرگان اسلام در سیاست و دیانت بود و خواهد بود، با مبارزه، تبعید، شکنجه، جانبازی، اسارت و سرانجام شهادت، نمونه‌ی کوچکی از زندگی همه ائمه شیعه(ع) است که در مقابل قلدر مأب‌های تاریخ بشریت سر فرود نیاورد‌ه‌اند.

اینجانب با نهایت حزن و اندوه، شهادت این عالم بزرگوار را که از محل شهادت خویش بر بال فرشتگان به بزم اولیاء و انبیاء رفته است، به جهان اسلام، شیعیان اقصی نقاط گیتی، آزادگان و آزاداندیشان جوامع بشری و به ویژه مردم مظلوم عربستان و خاندان و خانواده بزرگ النمر تسلیت می‌گویم و مطمئنم نام ایشان در تاریخ اسلام جاودان خواهد بود.

اكبر هاشمي رفسنجاني

رییس مجمع تشخيص مصلحت نظام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا