خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد توکلی: مردم امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر مسوولان حکومتی را ترک کرده‌اند

«احمد توکلی»، رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بین سیاستمداران تعطیل شده است،تصریح کرد:مردم نیز نسبت به مسئولان حکومتی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده اند که این کار اشتباه است.

به گزارش ایسنا، توکلی  در سومین گردهمایی دفاتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت استان‌ها که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد به انتقاد از وضع موجود پرداخت و عنوان کرد: ما وقتی حکومت جمهوری اسلامی را تشکیل دادیم، وضع کشور خوب بود و کار ها روبه راه بود اما اندک اندک وضع تغییر کرد و سیاستمداران به دنبال مال اندوزی رفتند و اشرافی گری از حالت پنهان خارج و آشکار شد.

وی افزود: در سال 2000میلادی کنفرانسی در نیویورک حول سه محور سلامت محیط کار، تقویت بنیان خانواده و حفظ محیط ‌زیست برگزار شد که حامل پیام افول و حتی شکست سکولاریسم در غرب بود که ما نیز باید در این سه حوزه درست عمل کنیم و با فساد به مبارزه بپردازیم، تا نابودی سکولاریسم را در سطح بین الملل افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: غرب در مبارزه با فساد دچار دو رویی است و اگرچه در مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت بسیار بهتر از ما عمل کرده اند اما نسبت به ما و کشور های غیر از خودشان دچار رویه‌ی دیگری هستند و به بهشت فاسدان اقتصادی از قبیل خاوری تبدیل شده اند و بانک هایشان مامنی برای غارتگران اقتصادی سایر کشورهاست.

رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بین سیاستمداران تعطیل شده است، افزود:مردم نیز نسبت به مسئولان حکومتی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده‌اند  که این کار اشتباه است و باید به مدیران استانی خود تماس بگیرند و با مراجعه به آنها،امر به معروف را زنده کنند و حتم بدارند که این تذکر ها در دل این سیاستمداران مسلمان موثر خواهد افتاد. دستگاه قضایی نیز باید به وظیفه خودش در این خصوص عمل کند.

وی در ادامه با قدردانی از اقدامات قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد، به بیان پاره ای از اشکالات این قوه پرداخت و گفت: تلاش های قوه قضاییه خوب است اما کافی نیست. همچنین حجم فساد به‌ویژه فساد اقتصادی در کشور زیاد است که همین مسئله سبب شده تا مبارزه با فساد به یکی از مطالبه‌های عمومی تبدیل شود.
وی در بخشی دیگر افزود: متأسفانه فرهنگ کار در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و با کاهش کیفیت کالا  و عقب ماندن از بازارهای رقابتی ما با کاهش سرمایه‌های اجتماعی نسبت به توان و قدرت اقتصادی کشور مواجه هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  بررسی وضعیت شفافیت و عدالت در استان های مختلف را از وظایف سازمان دانست و خاطرنشان کرد: رصد وضعیت فساد و عدم شفافیت در برخی دستگاه‌های استانی، اطلاع‌رسانی‌ مناسب به مردم، امربه‌معروف و نهی از منکر، تبلیغ این سازمان در شبکه های اجتماعی و صداوسیما و فعالیت‌های پژوهشی مهم ترین وظیفه‌ی دفاتر نمایندگی دیده‌بان شفافیت و عدالت در سطح استان‌های کشور است.

وی با تاکید بر کارا بودن فعالیت‌های این سازمان تا کنون گفت: از سازمان مردمی دیده‌بان شفافیت و عدالت راضی هستیم و توانستیم تا حدود زیادی به اهداف خود دست یابیم اما شاید بتوان گفت فقط پنج درصد مطالباتمان از جمله پیگیری فیش حقوق های نجومی به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

وی در پایان گفت: اگرچه جرم کسانی که ارز و سکه های بی حساب خریدند و ذخیره کردند، کم نیست اما چرا کسانی که به این مفسدان سکه و ارز دادند، جرمشان سبک تر از این مفسدان شمرده شده است در حالی که جرم آن‌ها از این مفسدان کمتر که نه بلکه بیشتر است و رهبری نیز بر این امر تاکید داشته اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب توکلی …….جدی میگویید؟؟؟؟ یا قصد ادخال سرور دارید؟؟ جدا ؟؟؟؟؟؟ مگر نمیدانید چرا؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا