خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اجرای 254 نمایش میدانی در نقاط پرتردد پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری 17 ویژه برنامه اصلی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: ویژه برنامه های «هفته کتاب و کتاب خوانی» از 24 الی 30 آبان ماه در سراسر محلات و مناطق شهر تهران اجرا می شود.

شجاع پوریان از اجرای 17 برنامه اصلی فرهنگی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی خبر داد و افزود: امسال بناداریم ضمن تبیین جایگاه مطالعه و کتاب خوانی در تحقق شعار «تهران شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر»، ضمن رعایت اصول هنری و زیبایی شناختی در اجرای برنامه ها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در زمینه مطالعه و کتاب به اجرای برنامه های ابتکاری و خلاقانه فرهنگی بپردازیم.

راه اندازی «باشگاه کتابخوانی» در سرای محلات

وی از راه اندازی «باشگاه کتابخوانی» خبر داد و گفت: این باشگاه های کتابخوانی به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و ستاد مدیریت محله در راستای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در سرای محلات شهر تهران راه اندازی و در جهت تشویق و ترغیب مردم به مطالعه تلاش می کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای 254 نمایش میدانی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد و افزود: این پرفورمنس با عنوان “فرهنگ از اینجا آغاز می شود”» در قالب 3 طرح فرهنگی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در 24 نقطه پرتردد شهر تهران به اجرا در می آید.

«کتاب گردی با مسئولین» همزمان با هفته کتاب

وی، «کتاب گردی با مسئولین»، را از دیگر برنامه ها اعلام و خاطرنشان کرد: هماهنگی هایی نیز جهت بازدید مدیران معاونت اجتماعی و فرهنگی از کتاب فروشی ها و مراکز عرضه کتاب صورت گرفته است که در زمان بندی مشخص اجرا می شود.

«کتاب خوانی درختی» در بوستان ها اجرا می شود

وی با اشاره به «طرح کتاب خوانی درختی» گفت: بر اساس این طرح چند صفحه بزرگ کتاب در قالب پلکسی، یک داستان یا خلاصه ای از یک کتاب در یکی از بوستان ها و یا مکان های پرتردد شهر در قالب نمایش ارائه و اجرا می شود.

«پرده خوانی شاهنامه و کتاب های ادبی» در 24 نقطه شهر

وی، پرده خوانی شاهنامه و کتاب های ادبی را از دیگر برنامه های اصلی هفته کتاب عنوان و خاطرنشان کرد: راویان در قالب پرده های بزرگ طراحی شده به اجرای پرده خوانی داستانهای شاهنامه و سایر متون ادبی در 24 نقطه پرتردد شهر تهران می پردازند.

به گفته شجاع پوریان، در راستای «طرح حمایت از اهل قلم» نیز جلسه کمیته وام فرهنگیان و تصویب پرداخت وام به متقاضیان حوزه کتاب و نشر تشکیل می شود.

راه اندازی پاتوق فرهنگی شعر و ادب در مجموعه های شهربانو

وی از راه اندازی پاتوق فرهنگی شعر و ادب خبر داد و گفت: در این برنامه ضمن تجهیز کتابخانه مجموعه شهربانو به کتاب های تخصصی حوزه شعر و ادب و راه اندازی و مناسب سازی کافه کتاب در مجموعه های شهربانو با از بانوان موفق این حوزه تقدیر به عمل می آید.

تجهیز کتابخانه های مجموعه بانوان به کتاب های ویژه نابینایان

شجاع پوریان، تجهیز کتابخانه های مجموعه های مختص بانوان به کتاب های تخصصی ویژه نابینایان را از دیگر برنامه های اداره کل امور بانوان عنوان کرد و افزود: کتابخانه های مجموعه های مختص بانوان اعم از شهربانو و بوستان های بانوان در سطح مناطق به کتاب های خط بریل ویژه نابینایان تجهیز می شوند تا عزیزان روشندل ما نیز از مطالعه کتاب بی بهره نمانند.

برپایی «جشن آوای کتاب» ویژه تاکسیرانان

معاون شهردار تهران از برپایی جشن آوای کتاب خبر داد و افزود: به مناسبت هفته کتابخوانی جشنهایی به مدت 5 شب در قالب تجلیل از چهره های ماندگار، فعال و اهل قلم در حوزه ارتقای فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، تقدیر و تجلیل از تاکسیرانان نویسنده، هنری و فرهنگی و همچنین برگزاری مسابقه کتابخوان برتر به همراه معرفی کتاب های شاخص پرمخاطب در حوزه ترافیک برگزار می شود.

وی، نواختن زنگ هفته کتاب در مدرسه شهدای تاکسیرانی، اهدای کتاب به دانش آموزان برتر مدرسه، اجرای طرح تاکسی کتاب در تاکسی ها، برگزاری تور بازدید ویژه کارکنان و مدیران سازمان از کتابخانه ملی، کتابخانه تخصصی یا یک موزه علمی و اجرای نمایش های میدانی در پایانه های تاکسیرانی با موضوع ترویج فرهنگ مطالعه در قالب پرده خوانی، داستان های شاخص شاهنامه و سایر متون ادبی را از دیگر برنامه های سازمان تاکسیرانی به مناسبت هفته کتاب برشمرد.

برگزاری «نشست های سه گانه نقد و بررسي كتاب» در ایوان شمس

وی از برگزاری «نشست های سه گانه نقد و بررسي كتاب» خبر داد و افزود: اداره كل مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداری تهران با برگزاری 3 نشست نقد و بررسي كتاب هاي منتشرشده در ايوان شمس، میزبان صاحبنظران حوزه شهري، مديران، مسئولين شهري و پژوهشگران و علاقه مندان اين حوزه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا