خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابراز همدردی ایران با خانواده قربانیان آتش سوزی کالیفرنیا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی آتش سوزی اخیر در ایالت کالیفرنیا با مردم آمریکا و خانواده های مصیبت زده ابراز همدردی کرد.

به نقل از وزارت خارجه، بهرام قاسمی با اظهار تاسف عمیق از وقوع آتش سوزی مهیب و گسترده در ایالت کالیفرنیای آمریکا که ده ها کشته و خسارات مالی فراوانی بر جای گذاشت، با مردم آمریکا و خانواده های مصیبت زده ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، سرعت آتش سوزی کالیفرنیا به اندازه ای است که در هر ثانیه به اندازه یک زمین فوتبال از جنگل در آتش می سوزد و آمریکا نمی تواند هیچ کاری برای مهار آتش انجام دهد.

آتش سوزی گسترده در کالیفرنیا تاکنون 59 کشته برجای گذاشته و موجب تخلیه نزدیک به 60 هزار نفر از ساکنان این ایالت آمریکا شده است.

شدت آتش سوزی ها به اندازه ای بود که شهر ‘پارادایز’ (Paradise) واقع در بخش ‘بوت’ (butte) در شمال ایالت کالیفرنیا در مدت هشت ساعت از بین رفت.

بنا بر گزارش ها، بیشترین تلفات مربوط به کانون آتش سوزی موسوم به ‘کمپ فایر’ (Camp Fire) در نواحی شمالی ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

هم اکنون سه کانون آتش سوزی موسوم به کمپ فایر در ‘وولزی فایر’ ( Woolsey Fire) و ‘هیل فایر’ (The Hill Fire) قرار دارد که پهنه ای حدود 214هزار و 531 جریب برابر با 86 هزار و 817 هکتار را در برگرفته است.

آتش سوزی در نواحی ‘ساکرامنتو’ و ‘ردینگ’ (Redding) در شمال ایالت کالیفرنیا موجب آوراگی نزدیک به 54 هزار نفر از ساکنان این نواحی و از میان رفتن هفت هزار ساختمان مسکونی و تجاری شده است.

همچنین بنا بر گزارش ها، در کانون آتش سوزی وولزی فایر که دو شهرستان ‘لس آنجلس’ و ‘ونچورا’ را در بر می گیرد 57 هزار واحد مسکونی و تجاری با خطر مواجه بوده و تاکنون 435 سازه ساختمانی بر اثر آتش سوزی از بین رفته است.

آتش سوزی های اخیر از هشتم نوامبر برابر با پنجشنبه 17 آبان ماه در این بخش از آمریکا آغاز شد و سی ان ان وزش بادهای خشک را عامل شدت یافتن این آتش سوزی ها عنوان کرده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا