خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت «معافیت تحریمی» از زبان یک مقام وزارت خارجه آمریکا

یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا با اشاره به «معافیت تحریمی» برخی کشورها گفت: ما مجبور بودیم معافیت‌هایی را به چند کشور بدهیم تا از افزایش قیمت نفت جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی آی۲۴ در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌ها، ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد و در اظهاراتی واهی گفت که این فرصتی برای حصول توافقی بهتر با ایران است که نه تنها برنامه هسته‌ای این کشور را شامل می شود، بلکه به موضوع موشک‌های بالستیک، تروریسم، حملات سایبری، تامین مالی ترور و حمایت آنها از حزب‌لله و حماس رسیدگی می‌کند.

وی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود مدعی شد که باوجود این تحریم‌ها شرکت‌های بزرگ تجاری بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح می‌دهند چراکه یک انتخاب بیشتر ندارند؛ یا با آمریکا تجارت کنند یا با ایران، اما نمی‌توانند هر دو را با هم داشته باشند و بازار آمریکا در مقایسه با بازار ایران به مراتب بزرگ‌تر است.

هوک با ادعای اینکه ایران تا به امروز بدون فشار اقتصادی و دیپلماتیک زیاد پای میز مذاکره نیامده است، گفت که هدف واشنگتن از این تحریم‌ها بازگرداندن ایران به عرصه دیپلماتیک است.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره معافیت هشت کشور از تحریم‌های ایران گفت: ما مجبور بودیم معافیت‌هایی را برای هشت کشور در نظر بگیریم زیرا نمی‌خواستیم قیمت نفت به بشکه‌ای ۹۰ تا ۱۰۰ دلار برسد. اکنون در موضعی بهتر برای رسیدن به هدفمان مبنی بر به صفر رساندن خرید نفت ایران هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نقش نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تصمیم رئیس جمهور آمریکا در نقض برجام گفت: می‌دانید که هر دو بر این باور بودند که این یک توافق بد است و به همین دلیل رئیس جمهور ترامپ از آن خارج شد و آزادی دیپلماتیک زیادی برای ما فراهم کرد تا به رفتارهای ایران رسیدگی کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا