خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله‌های ناصواب علیه حقیقتی که ظریف گفت

سخنان «جواد ظریف»، وزیر امور خارجه درباره نقش افراد و جریان های خاص در موضوع پولشویی با هجمه های ناصواب و غرض ورزی همراه شد، موضوعی که واکنش های گسترده ای را به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها درباره فضاسازی هایی که علیه لوایح FATF در کشور انجام شده است، گفت: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی ها منافع اقتصادی است.

وی در این گفت و گو خاطرنشان کرد که بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند.

ظریف تاکید کرد: من هیچ دستگاهی را متهم نمی کنم؛ من افرادی را که در این قضیه منافع دارند، پشت القا این تصورات می دانم.
این موضوع باعث شد تا برخی با تحریف سخنان دلسوزانه وی، تلاش کنند شخصیت حقیقی و حقوقی ظریف را زیرسوال برده و آن را دستاویزی برای تیترهای رسانه های غربی بدانند.

اما در این میان این هجمه ها بدون پاسخ نماند و برخی شخصیت های سیاسی نسبت به آن موضع گرفته و این حملات را بی پاسخ نگذاشتند.

** هجمه کنندگان به ظریف، علیه خود افشاگری می کنند

سید محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در همین زمینه اظهار داشت: این نوع سخنان که توسط برخی افراد علیه ظریف گفته می شود، غیر از اتهام چیز دیگری نیست و نشان می دهد مواضع آنها در جهت منافع آمریکا و خواسته های ترامپ است.

وی با بیان اینکه مهمتر از همه، خواسته و نظر مردم است، افزود: هر چه بیشتر این افراد علیه ظریف سخن بگویند، بیشتر خود را افشا می کنند و اتهاماتی که وارد می کنند، یک نوع خود افشاگری است که نشان می دهند به اصول اسلامی و اخلاقی پایبند نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: خیلی خوب است که مردم این افراد را می بینند. آنها می دانند اگر زمانی این افراد بر قدرت باشند چه بلایی بر سر مملکت خواهند آورد.

صدر تاکید کرد که ظریف بهترین و قوی ترین وزیر خارجه ای است که جمهوری اسلامی به خود دیده است.

** سخنان ظریف درباره پولشویی متقن و قابل اعتماد است

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم درباره هجمه ها به وزیر امور خارجه گفت: صحبت های ظریف با توجه به اتفاقاتی که در این سال ها رخ داده و پول هایی که به صورت رسمی یا غیررسمی از کشور خارج شده متقن و مبتنی بر اطلاعاتی است که قطعا وی دارد و می توان به آن اعتماد کرد.

وی درباره مخالفت برخی از افراد یا رسانه ها با سخنان وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: شدت مخالفت و مقاومت در برابر سخنان اخیر وزیر امور خارجه و مخالفت ها با شفاف سازی بیانگر این است که حتما اتفاقاتی رخ داده و ممکن است سهمی در این اتفاقات نادرست مانند پولشویی داشته باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: کنار هم گذاشتن ها این حقایق ما را به یک نتیجه می رساند و آن اینکه افرادی هستند که در این فرآیند نادرست دستی داشتند و شفافیت را مانعی برای حفظ شدن وضعیت خود می دانند.

مافی تاکید کرد: ظریف یکی از وزیران قوی و موثر کابینه دکتر روحانی در دولت یازدهم و دوازدهم است.

** هجمه کنندگان به ظریف خدا را در نظر بگیرند

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس هم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این مورد اظهار داشت: این اقدامات علیه وزیر امور خارجه بوی دودستگی و نفاق می دهد.

وی با تقدیر از اقدامات ظریف در زمان حضور در وزارت امور خارجه تصریح کرد: باید از هرگونه تفرقه، دودستگی، نفاق و تخریب دوری کرد و در مسیر انسجام گام برداشت.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای شاد کردن دشمنان ایران نباید افراد توانمند جمهوری اسلامی را تضعیف و باعث ناامیدی ملت ایران شویم.

** اظهارات ظریف درباره فسادهای مالی پنهان دلسوزانه است

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز درباره هجمه به سخنان وزیر امور خارجه گفت: ظریف از بهترین، مسلط ترین و باسابقه ترین دیپلمات های کشور است که در این سال ها اقدامات بسیار مثبت و ارزشمندی را برای کشور انجام داده است.

وی با یادآوری اینکه ظریف در مذاکرات و برجام زیرنظر رهبر معظم انقلاب کارها را جلو برده است، افزود: قطعا ظریف اطلاعاتی دارد که ما نداریم. اگر او دغدغه منافع ملی را نداشته باشد آن افرادی که سفارت های عربستان را آتش می زنند، دغدغه منافع ملی دارند؟
نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است که ظریف نظام را متهم به پولشویی نکرد بلکه از واقعیاتی سخن گفت که در ایران وجود دارد و باید با آن مقابله کرد.

حیدری افزود: مقابله کردن با این موضوع هم باید ریشه ای باشد، باید گلوگاه هایی که ما را در این بسترها می اندازد، پیدا و با آن مقابله کنیم. امروز موضوعاتی وجود دارد که ما را به سمت تحریم ها کشانده است و باید سرمنشا و علت آن را پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا، بیان حقیقت از سوی وزیر امور خارجه باعث شد تا ضرورت مبارزه جدی با پدیده شوم پولشویی که در چهار دهه گذشته مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است، باز هم توسط رسانه ها مورد توجه قرار گیرد. مبارزه ای که به نظر می رسد با حملات صورت گرفته علیه وزیر امور خارجه کشورمان به سختی انجام خواهد شد و نیازمند حضور جدی قانونگذاران و توجه ناظران در این میدان نبرد است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا