خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون ترامپ از “پیشرفت بزرگ” در مذاکرات کره شمالی خبر داد

معاون دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – اعلام کرد: پیشرفت بزرگی در مساله کره شمالی به دست آمده است اما کارهای بیشتری باید انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا در سنگاپور با اشاره به مواضع پیونگ یانگ پیش از آغاز مذاکرات با آمریکا اعلام کرد: یک سال و نیم پیش موشک‌ها به سمت ژاپن پرتاب می‌شدند، تهدیدها و تبلیغات علیه آمریکا و دیگر کشورها منتشر می‌شد. اما اکنون هیچ موشکی شلیک نمی‌شود، هیچ آزمایش موشکی انجام نمی شود، شهروندان ما که به گروگان گرفته شده بودند، به کشور بازگشتند. ما پیشرفت بزرگی در مساله کره شمالی به دست آوردیم اما کارهای بیشتری باید انجام شود.

این اظهارات در حالی بیان شده که کره شمالی امروز اعلام کرد یک “سلاح تاکتیکی فوق مدرن” آزمایش کرده است که اولین آزمایش تسلیحاتی رسمی کره شمالی از زمانی است که مذاکرات دیپلماتیک حساس خود را با آمریکا بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود شروع کرد.

بر اساس اعلام رسانه کره شمالی، این آزمایش موفقیت آمیز بوده است اما توضیح بیشتری درباره نوع سیستم تسلیحاتی آزمایش شده ارائه نشده است.

اگر چه کره شمالی به کامل توضیح نداده است که چه سلاحی مورد آزمایش قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد در این آزمایش یک سلاح هسته‌ای و یا موشک دوربرد به کار گرفته نشده است.

هم چنین معاون رییس جمهور آمریکا با اشاره به تنش‌ها با پکن درباره دریای چین جنوبی اعلام کرد: دریای چین جنوبی تنها به یک کشور تعلق ندارد. مطمئن باشید آمریکا به دریانوردی و پروازهای خود بر اساس قوانین بین المللی و منافع ملی کشور ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا