خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک زن سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز شد

برای اولین بار در تبریز، یک زن سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی این شهر شد.

به گزارش انصاف نیوز، «زهرا ساعی» نماینده مردم تبری در مجلس اولین زنی است که سخنران پیش از خطبه‌های تبریز شده است. در برخی شهرها پیشتر این اتفاق افتاده بود.

در دو هفته‌ی اخیر هم برای اولین بار زنان به ورزشگاه بزرگ آزادی تهران راه پیدا کردند تا بازی دو تیم فوتبال مردان پرسپولیس و کاشیما در قالب فینال جام باشگاه‌های آسیا را از نزدیک مشاهده کنند.

چند وقت پیش، تماشاچیان فوتبال در تبریز خواستار ورود زنان به ورزشگاه این شهر شده بودند.

گزارش سخنان زهرا ساعتی

گزیده‌ای از سخنان زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در خطبه‌های امروز نماز جمعه‌ی تبریز به نقل از خبرگزاری مهر در پی می‎آید:

تبریز الگوی نبود معتاد متجاهر در کشور است و استان آذربایجان شرقی نیز رتبه ۲۸ کشوری را در زمینه اعتیاد دارد. اعتیاد از مهم ترین مسائل مطرح در حوزه آسیب های اجتماعی است. راهکار حل این معضل خانمان سوز در مرحله اول جمع آوری و باز پروری معتادان و در مرحله دوم توان بخشی آنها است.

اولین اثر منفی اعتیاد به کانون خانواده وارد می شود. با متزلزل کردن خانواده ای پویا و سالم باعث می شود ستون‌های جامعه فرو بریزد.  امروزه در تلاش هستیم تا بخشی از هزینه های هنگفت مرحله بازپروری و توان بخشی را بر روی بحث پیشگیری متمرکز کنیم.

در استان آذربایجان ‌شرقی همیشه به معتاد به عنوان یک بیمار نگاه می کنند. استان آذربایجان‌شرقی رتبه ۲۸ از لحاظ اعتیاد در کشور را دارد ولی با اینکه در رده‌های آخر هستیم ولی بازهم جای کار دارد.

وجود امنیت شغلی در قشر معتادین مهم است. پذیرفته شدن فرد بازپروری شده توسط خانواده و جامعه، امنیت شغلی و زندگی عادی فرد از جمله الزامات در این حوزه است.

در شهر تبریز سازمان‌های مردم نهاد در بحث اعتیاد بسیار فعال هستند. نقش سازمان ‌های مردم نهاد به عنوان بازوی احکام حکومتی در بحث معتادهای جامعه ویژه است.

[با اشاره به پیامد‌های خشک شدن دریاچه ارومیه] بحران دریاچه ارومیه نیاز به عزم فراملی دارد. [با انتقاد از عدم تخصیص بودجه احیای دریاچه ارومیه] خشکی دریاچه ارومیه باعث افزایش مهاجرت مردم می شود. دریاچه ارومیه یک سوم جمعیت کشور را متاثر می کند. متاسفانه در پیگیری‌ ها با عدم تامین مالی روبه ‌رو می ‌شویم ولی باید به موضوع دریاچه ارومیه نگاه خاصی شود. معضلات بیکاری و فقر از تبعات عدم توجه به دریاچه ارومیه و خشکی کامل آن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ننه ما به آبجی یاد داده بود که وقتی مردی پشت در خانه می اید برای جواب دادن به او انگشت شصتتش را بچپاند توی لپش که صدایش تغییر کند و نامحرم صدای او را نشنود ، حکم حرمت را هم از امام جماعت مسجد محل شنیده بود . چطور یک زن بدون اینکه انگشتش را بچپاند در لپش برای صدها مرد نامحرم ، آنهم در نماز جمعه صحبت میکند ؟!

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا