خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احیای حیات شبانه در محدوده راه آهن

ولی‌الله شجاع‌پوریان با تاکید بر لزوم احیای حیات شبانه در نقاط مختلف شهر تهران یادآور شد: بازآفرینی حیات شبانه در پایتخت از مصوبات شورای شهر است که هم اکنون در برخی از مناطق به صورت پایلوت در حال اجراست و منطقه 11 نیز ظرفیت بسیار خوب برای ایجاد راسته های کتاب و حیات شبانه وجود دارد.

هشتمین گام طرح «باهم» (بازدید، ارزیابی و هم اندیشی مناطق) معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در منطقه 11 با حضور شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مدیران کل ستادی و روسای سازمان ها و شرکتهای تابعه معاونت، شهردار منطقه 11، معاون اجتماعی، شهرداران نواحی و مدیران حوزه اجتماعی این منطقه برگزار شد.

ولی الله شجاع پوریان در این نشست با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: اهمیت و ارزش کتاب ریشه در آموزه های دینی ما نیز دارد. معجزه اسلام از جنس کتاب و همیشگی است و امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و دانش بشری قادر به کشف و درک بیشتری از اعجاز این کتاب جاویدان هستیم. از سوی دیگر تکریم علم و عالم بارها در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد منطقه 11 بویژه شهردار ساعی و تلاشگر این مجموعه مدیریت شهری گفت: منطقه 11 به دلیل وجود اماکن مهم چون بیت مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، مجموعه های تاریخی و اقتصادی، درگاه های ریلی تهران، دانشگاه های معتبر و بیمارستان های شاخص در اصطلاح به عنوان پردیس حکومتی به شمار می رود و بنابراین برنامه های فرهنگی اجتماعی نیز به فراخور مقتضیات آن باید به بهترین شکل اجرا شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تئاتر شهر و تالار وحدت را از اماکن شاخص فرهنگی منطقه 11 برشمرد و افزود: این اماکن از پتانسیل های خوبی برخوردارند که باید از ظرفیتهای آنها با برنامه ریزی و برگزاری برنامه های شاخص و ویژه فرهنگی بهره گیری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم احیای حیات شبانه در نقاط مختلف شهر تهران یادآور شد: بازآفرینی حیات شبانه در پایتخت از مصوبات شورای شهر است که هم اکنون در برخی از مناطق به صورت پایلوت در حال اجراست و منطقه 11 نیز ظرفیت بسیار خوب برای ایجاد راسته های کتاب و حیات شبانه وجود دارد. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با تاکید بر لزوم فعال سازی گرمخانه ها گفت: گرمخانه ها و مددسراها برای رسیدگی به قشر آسیب پذیر راه اندازی شده و به ویژه با توجه به آغاز فصل سرما باید فعال باشد.

شجاع پوریان، با انتقاد از اینکه علی رغم صرف بودجه های سنگین در حوزه فرهنگی شهر تهران، مدیریت واحد فرهنگی وجود ندارد، افزود: حل این تناقضات از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است که تلاش می کنیم بخشی از آن در لایحه سوم توسعه شهرداری لحاظ شود.

برقراری تعامل با ناشران و اتحادیه کتابفروشی ها در قالب نشست های مشترک، مناسب سازی اماکن فرهنگی مناطق بویژه سراهای محلات جهت بهره مندی معلولین و سالمندان از این فضاها، بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها در حوزه آموزش های شهروندی، رسیدگی به مطالبات مردمی منعکس شده در پیام های شهروندان، تعیین تکلیف مسجد ولیعصر (عج)، تعیین سازوکارهای قانونی جهت حمایت از مساجد، از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا