خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۵ آذر سال ۷۹ | «فكر می‌كنند اگر به همين منوال بگذرد، چيزی برای انقلاب و اسلام نمی‌ماند»

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۵ آذر سال 1379 را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 5  آذر 1379   |   28  شعبان 1421             25 نوامبر2000

آقاي [داود] عباديانی، [معاون سابق سازمان امور اداری و استخدامی] از گزينش آمد وگفت، بعد از ادغام سازمان برنامه [و بودجه] و [سازمان] امور [اداری و] استخدامي، هر دو سازمان دچار مشكل شده‌اند و امور استخدامي، عملاً به صورت معاونت سازمان برنامه درآمده و سردرگمي حاكم است. آقاي [محمد] باقریان كه طراح اين ادغام بوده، اكنون پشيمان است و حاضر نيست‌كه در اين محدوده‌ كار بكند و ناراضي است؛ گويا منتظر بوده كه به خودش بسپارند. خواست كه در مجمع [تشخیص‌مصلحت‌نظام] كار كند.

دكتر [مهدی] اكبرزاده، مسئول تحقيقات سموم كشاورزي آمد و خواست كه به وزارت نيرو و سازمان برنامه [و بودجه]، بگويم كه مشكلاتش را رفع كنند. نگران بود، از سرنوشت اين مؤسسه پس از ادغام جهاد كشاورزي و آمدن وزيري غير از دكتر [عیسی] كلانتري، [وزیرکشاورزی] كه از او حمايت نمي‌كنند.گفت، ملاقاتي با آقاي [سیدمحمد] خاتمي، [رییس‌جمهور]، داشته، ايشان توجهي به اهميت كار نكرده است. از خطبه‌هاي ديروز تمجيد كرد.

عصر آقايان [ابوالفضل] توكلي‌بينا و [محمدرضا] اعتماديان، مشاوران ریيس‌جمهور [در امور اصناف و بازرگانی] آمدند و از ادامه اين وضع كشور، در صورت انتخاب مجدد آقاي خاتمي، اظهار نگراني‌ كردند. فكر مي‌كنند اگر چهار سال ديگر به همين منوال بگذرد، چيزي براي انقلاب و اسلام نمي‌ماند. آقاي اعتماديان از من گله كرد؛ به خاطر گفتن تسليت به آقاي عبدالله نوري، در فوت مادرش، به‌خاطر اينكه محكوم نظام است. گفتم، حساب امور انساني و عاطفي را بايد از حساب امور سياسي جدا كرد. از خطبه‌هاي نمازجمعه ديروز ستايش‌ كردند.

در گزارش‌هاي محرمانه آمده كه آيت‌الله [حسین] وحيدخراساني، [از مراجع تقلید]، در جلسات خود، صريحاً از كار دولت آقاي [سیدمحمد] خاتمي انتقاد مي‌كنند؛ به خاطر تضعيف امور ديني و اخلاقي و عدم توجه به مسایل و مشكلات زندگي مردم و امنيت كشور و نيز عدم انجام قول‌ها و وعده‌هايي‌كه به مردم دادند و يا در ملاقات‌هاي خصوصي به علما مي‌گويند و به خصوص از تقويت اهل‌سُنت و تضعيف شيعه در مناطق سُني‌نشين كشور.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال 1379؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای وحید خراسانی از زمان آقای خاتمی که نسبت به الان واقعا گل و بلبل بود انتقاد می کردند. الان با این اوضاع دقیقا چه کار می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا