خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابهامات مالی در «بیمه ما» ؟

سایت رویداد24 در گزارشی درباره‌ی «بیمه ما» نوشت:

بر اساس اسناد رسیده «بیمه ما» در یک روز از دو بانک عامل مبالغ زیادی به صورت نقدی برداشت کرده که با توجه به ماهیت کاری شرکت‌های بیمه و جابجایی پول به صورت حواله و چک، دلیل این برداشت‌ها مشخص نیست.

پاییز سال گذشته و با روی کار آمدن حجت بهاری‌فر مدیرعامل جدید بیمه ما تغییرات زیادی در این شرکت بوجود آمد؛ تغییراتی شامل برکناری مدیران و نیرو‌های قدیمی و حضور چهره‌های جدید! رویداد۲۴ همان زمان این موضوع را بررسی کرد و به اخباری درباره روند عزل و نصب‌ها رسید که در آن به چندین مورد از انتصاب‌های خویشاوندی اشاره شده بود، به جز انتصاب‌های فامیلی در این مجموعه، اخیرا اسنادی در اختیار ما قرار گرفته که سوال‌های زیادی درباره مسائل مالی بیمه ما ایجاد کرده که لازم است مدیران ارشد بانک ملت درباره آن اعلام نظر کنند.

بر پایه این اسناد؛ در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ مبالغ متعددی از حساب‌های «بیمه ما» از دو بانک به صورت اسکناس دریافت شده که دلیل این امر مشخص نیست.

این در حالی است که با توجه به ماهیت فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای هرگونه دریافت و پرداخت بر اساس فاکتور‌ها و معیار‌های بانکی از طریق چک و حواله و طبق ضوابط و قوانین ضد پولشویی باید انجام گیرد اما برداشت وجه نقد آن هم به مبالغ بالاتر از سقف قانونی (به‌طور مثال در دو بانک مد نظر در یک روز برداشت ۲ میلیارد ریال به صورت اسکناس) مشکوک است.

در قوانین موجود، انتقال وجوه کلان از حساب اشخاص حقوقی به حساب شخصی مدیران (چه به صورت نقد یا چک) و انتقال آن از طریق ابزار‌های الکترونیکی از یک حساب مشتری خارجی یا به حساب آن، تخلف مالی به حساب خواهد آمد.

بانک ملت و مشخصا گروه مالی بانک ملت (هلدینگ بانک ملت) برای بررسی بیشتر موضوع حسابرس‌های قانونی خود را به شرکت «بیمه ما» فرستاده‌ است تا از صحت و سقم این موضوع آگاهی یابند.

یک منبع آگاه گفته است: اطلاعات در گردش مالی شرکت بیمه بررسی شده، ضمن اینکه از از دو بانک عامل نیز استعلام گرفته شده و اسناد آن در اختیار حسابرسان قرار گرفته است.

صرفا جهت اطلاع مدیران ارشد «بیمه ما» باید گفت که برداشت‌های این چنینی (رقمی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در یک روز، به صورت نقد و وجه اسکناس) با هر نام و عنوانی اگر تخلف مالی محسوب نشود، قطعا سوالات زیادی را در ذهن ایجاد می کند زیرا بر اساس قوانین و ساختار شرکت‌های بیمه، پرداخت خسارت به بیمه‌گذار، هزینه‌های اداری و پشتیبانی و سایر تنخواه‌های موجود در شرکت همه از طریق چک و اسناد مالی پرداخت می‌شود تا با هر عنوانی رد پول از مبدا تا مقصد مشخص باشد و برداشت وجه نقد می‌تواند در قوانین پولشویی جای گیرد.

اسناد این گزارش نزد ما محفوظ است و چنانچه لازم باشد منتشر خواهد شد. سوال اینجاست که آیا مدیران بانک ملت دیدگان خود بر ابهام‌های موجود در «بیمه ما» را خواهند بست؟ آیا قرار نیست مدیران بانک ملت با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این شرکت برخورد کنند و درباره جزئیات این ابهام مالی به افکار عمومی و رسانه‌ها توضیح دهند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا