خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در همایش تخصصی حسابداری و دنیای پر شتاب تغییرات چه گذشت؟

رپورتاژ آگهی

همایش تخصصی حسابداری و دنیای پر شتاب تغییرات در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲، توسط مجموعه مالی سرا در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما، با حضور برترین اساتید دانشگاه و حرفه، برگزار شد.. مجموعه «مالی سرا» با در پیش گرفتن رویکردی نوآورانه در زمینه آموزش‌های تخصصی آفلاین و حضوری در حوزه‌های مالی، حسابداری و سواد مالی عمومی سعی در رفع خلاء کنونی موجود در رابطه با آموزش‌های با کیفیت در حوزه مالی و حسابداری، برطرف ساختن نیاز‌های روز جامعه حسابداری و مالی، دارد. این مجموعه دارای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز خدمات تخصصی دانشگاه تهران (شعبه دانشکدگان فارابی) می‌باشد و دوره‌هایی را به صورت مشترک و با گواهینامه رسمی دانشگاه تهران برگزار می‌نماید. مالی سرا به دنبال راه‌اندازی یک دایره‌المعارف جامع آموزشی در حوزه‌های مالی، حسابداری و سواد مالی عمومی می‌باشد.

این رویداد بزرگ با خوشامدگویی و سخنرانی افتتاحی مجازی پروفسور ذبیح الله رضایی، صاحب کرسی عالی تامسون هیل در دانشگاه ممفیس، آغاز شد.

در این همایش، جناب آقای پرفسور علی رحمانی و جناب آقای دکتر سید بابک ابراهیمی به عنوان سخنرانان ویژه همایش حضور به عمل آورده و فرمایشاتی بسیار درخور توجه و فوق العاده مفید برای حضار ارائه نمودند.

جناب آقای پرفسور علی رحمانی، دقایقی در رابطه با لزوم وقوع تحول در حسابداری ایران، در حوزه گزارشگری پایداری موضوعاتی را بیان نمودند و در خصوص افزایش تقاضا برای گزارشگری پایداری، حسابداری نوین، سیر تحولی و تکاملی گزارشگری پایداری، اثرات موضوعات مرتبط با اقلیم بر صورت های مالی، نقش در حال تغییر مدیران مالی و.. نکات ارزنده ای را مطرح کردند.

جناب آقای دکتر سید بابک ابراهیمی در سخنرانی خویش به چالش‌های مدیریت ریسک در نهاد‌های مالی و سرمایه‌گذاری اشاره نمودند و مباحثی مهم در خصوص رشد پرشتاب تکنولوژی و تغییرات در عرصه اقتصاد جهانی، چرا ریسک سرمایه انسانی اهمیت زیادی پیدا کرده است؟، مدیریت ریسک داده، دلایل سخت بودن مدیریت ریسک در نهاد‌های مالی ایران و. مطرح کردند. باتوجه به تحولات اخیر، آکادمی مالی سرا برای نخستین بار در ایران، ضمن بررسی مطالعات دانشگاهی و اسناد منتشره از نهاد‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای نسبت به تعریف دوره کوتاه علم داده در حسابداری و علم داده برای مدیران  اقدام نمود.

جناب آقای دکتر امید فرجی، مباحثی را در خصوص پیشرفت‌های فناوری و تاثیر آن بر حسابداری مدیریت مطرح نمودند. پیشرفت‌های اخیر در حوزه فناوری، انقلابی را در حوزه تولید ایجاد کرده است. انقلاب‌های صنعتی سه بار در سه قرن گذشته رخ داده‌اند:

۱. اتوماسیون (انقلاب صنعتی اول)
۲. استفاده گسترده از انرژی الکتریکی (انقلاب صنعتی دوم)
۳. دیجیتالی شدن (انقلاب صنعتی سوم)

و اکنون پیشرفت‌های رخ داده شده در حسگرها، سیستم‌های سایبری فیزیکی (CPS)، اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI)، محاسبات ابری، بلاک چین، و کارخانه‌های هوشمند انقلاب صنعتی جدیدی ایجاد کرده است. این پیشرفت¬ها، نه تنها محیط تولید را تغییر می‌دهد، بلکه با افزایش اتصال و ارتباطات بین چندین شریک تجاری، مشتریان، تولیدکنندگان و همچنین ماشین‌آلات و انسان‌ها، بر زنجیره ارزش تأثیر می‌گذارد. همچنین، تأثیر عمیقی بر حرفه حسابداری مدیریت خواهد داشت که از آن تحت عنوان حسابداری مدیریت ۴.۰ یاد می شود که عمدتاً بر حمایت از تصمیم‌گیری‌های مالی، کنترل بودجه‌بندی و مدیریت عوامل کلیدی مالی و عملیاتی یک شرکت از طریق تجزیه‌وتحلیل پیچیده تراکنش‌های تجاری متمرکز است.

چهار وظیفه اصلی در حسابداری مدیریت ۴.۰ شناسایی می شود:

1. جمع‌آوری به موقع داده‌ها از منابع جدید؛
2. ایجاد یک مدل داده یکپارچه برای کشف الگو‌ها و روابط بین منابع متعدد؛
۳. افزایش هوش برای تسهیل وظایف و عملکرد حسابداران مدیریت در محیطی با فناوری؛
4. نظارت و کنترل مستمر و اقدامات به موقع

جناب آقای دکتر علیرضا صراف، در رابطه با اهمیت علم داده برای حسابداران و حسابرسان بحث کردند.

طبق آمار منتشر شده توسط سازمان بین المللی کار، با ورود تکنولوژی های نوین، مشاغل حرفه حسابداری کاهش زیادی را در بازار کار تجربه خواهند نمود. همچنین طبق گزارش بیزینس اینسایدر، حسابداران از جمله اشخاصی خواهند بود که به احتمال بسیار بالا، هوش مصنوعی جایگزین آنان خواهد شد. استفان گلد اسمیت، استاد دانشکده دولتی کندی هاروارد بیان می کند: ما غرق در داده ها هستیم، اما گرسنه و جویای کسب اطلاعات هستیم!

در پنل راهبری شرکتی، مدیریت ریسک و حسابرسی داخلی مباحثی در خصوص آخرین دستورالعمل ها و تغییرات حوزه های راهبری شرکتی، مدیریت ریسک و حسابرسی داخلی توسط جناب آقای دکتر محمد غواصی، جناب آقای دکتر شاهرخ شهرابی و جناب آقای دکتر مصطفی علوی مطرح گردید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا