خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندار: تیم هدف داری پشت ماجرای اسیدپاشی نیست

رسول زرگرپور گفت: بررسی دیدگاه روانشناسی بر پرونده اسیدپاشی اثبات کرد که یک تیم هدف دار و برنامه ریزی شده پشت این ماجرا نیست و به محض شناسایی متهم اصلی اسیدپاشی در اصفهان، این مجرم معرفی می شود.
به گزارش مهر، رسول زرگرپور ظهر امروز در ششمین نشست خبری خود در سال جاری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در صورت شناسایی متهم اصلی اسید پاشی در اصفهان فارغ از اینکه به چه گروه و دسته ای وابسته است یا در هر لباس و جایگاهی که باشد از سوی دستگاه قضایی به اشد مجازات خواهد رسید.
وی بیان داشت: تاکنون پیگیری های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این خصوص به جایی نرسیده اگر چه تعداد زیادی افراد مظنون به اسید پاشی دستگیر و حتی برای یک نفر تا ۹۰ درصد پیش رفتیم اما در لحظات آخر رفع اتهام شد.
استاندار اصفهان با اعلام اینکه شناسایی متهم اصلی اسید پاشی ها در اصفهان از هر موضوعی برای من مهمتر است زیرا که باعث آرامش خاطر مردم این کلان شهر می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون بنابر نظر کارشناسان و به ویژه بررسی دیدگاه روانشناسی بر این پرونده اثبات کرده که یک تیم هدف دار و برنامه ریزی شده پشت این ماجرا نیستند که اگر بودند شناسایی آنها راحت تر بود.
هنوز انگیزه اسیدپاشان مشخص نشده است
زرگرپور اضافه کرد: آنچه از برگزاری جلسات شورای تامین استان که هر ۴۸ ساعت یکبار برپا و در جلسات کارشناسی مطرح شده این اقدام از سوی دو یا سه نفر انجام می گیرد که هنوز نیات و انگیزه آنها مشخص نیست.
وی ربط دادن جریان اسید پاشی ها در اصفهان به مسئله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را دور از ذهن دانست و با قاطعیت اعلام کرد: این جریان هیچ ارتباطی با مسئله بدحجابی ندارد همانطور که به وضوح از اسیدپاشی بر قربانی “الف” مشخص شده و کسانی که این شایعه را ایجاد کردند تنها از سوی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.
استاندار اصفهان در ارتباط با آمار ضد و نقیض در خصوص قربانیان اسیدپاشی گفت: از همان ابتدا گفته شد که جریان اسیدپاشی در اصفهان که از شهریورماه آغاز و تا ۲۳ مهرماه امسال ادامه داشت تنها ۴ نفر بودند که ۲ نفر سرپایی و ۲ نفر بستری بودند البته ۲ نفر دیگر هم در این چند هفته شکایت کردند و خبر از اسیدپاشی دادند که یک نفر توانسته اثبات کند.
استاندار اصفهان  اعلام داشت: در حال حاضر ۴ نفر در سال جاری از جریان اسید پاشی شکایت کردند که این چهار پرونده بنابر شکایت پیگرد قضایی می شود البته مواردی هم بوده که خانواده بنا بر نظرات خودشان ترجیح دادند، شکایت نکنند.
زرگرپور اعلام داشت: از ابتدای سال تا شهریورماه هم مواردی از اسید پاشی ها داشتیم که بعضا با جوهر نمک بوده و منجر به شکایت نشده است.
سالانه 1800 مورد اسیدپاشی در سطح دنیا اتفاق می افتد
وی با اشاره به اینکه اسید پاشی بر روی زنان جوان موضوعی نیست که تنها خاص این استان و یا کشور ایران باشد ، ادامه داد: سالانه بین یک هزار و ۸۰۰ تا دو هزار مورد از اسید پاشی در سطح دنیا شاهدیم که بیشترین قربانیان آن هم زنان هستند.
استاندارد اصفهان با اعلام اینکه بیشترین موارد اسید پاشی به کشورهای آسیایی بر می گردد، ادامه داد: همچنین مواردی از اسید پاشی در کشورهای آمریکایی و اروپایی از جمله انگلیس داریم. بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ ، ۱۴۴ مورد اسید پاشی را در این کشور شاهدیم که ۸۰ درصد قربانیان آن زنان هستند و این در حالی است که امروز جریان اسید پاشی اصفهان را از طریق رسانه های خود به شدت می کوبند.
وی گفت: طرح موارد مذکور از اسید پاشی ها در سطح دنیا دلیل بر عادی سازی این جریان در ایران و اصفهان نیست بلکه این موضوع فاجعه ای ضد بشری به شمار می رود.
با افرادی که با آب پاشیدن عامل ترس مردم می شوند برخورد جدی می شود
زرگرپور با هشدار جدی به شایعه پردازان اسید پاشی در اصفهان و برخورد جدی با کسانی که با آب پاشیدن سعی در ترساندن مردم دارند، گفت: اسید پاشی موضوعی نیست که مضحکه دست عده ای شود و بخواهند از این طریق باب شوخی و مزاح را باز کند هرچند دراین ارتباط شاهد برخوردهایی از سوی مردم با این دسته افراد بودیم که خواهش کردیم برخورد با این افراد را به نیروهای انتظامی واگذارند.
وی با اعلام اینکه بیمارستان سوانح سوختگی تنها مرکزی است که قربانیان اسیدپاشی ها به منظور درمان به این بیمارستان ارجاع داده می شود، گفت: آمار این بیمارستان نیز شفاف و روشن است و جایی برای شک و شبهه نیست.
استاندار اصفهان همچنین در خصوص تجمعات مردمی برای جریان اسیدپاشی ها اظهار داشت: تجمعی که مقابل دادگستری اصفهان صورت گرفت با اینکه مجوز قانونی نداشت اما با وجود شعارهای تندی که سر دادند سعه صدر به خرج دادیم تا حرفشان را مطرح کنند هرچند تعدادی از حاضرین افرادی بودند که هویت آنها برای ما کاملا شناسایی شده و افراد عامه نبودند.
استانداری با تجمعات غیرقانونی برخورد می کند
وی گفت: استانداری اصفهان به جد با تجمعات غیرقانونی برخورد می کند و در یکی از این تجمعات نیز تعدادی را دستگیر کردیم.
زرگرپور ادامه داد: تجمعی نیز در میدان امام حسین اصفهان با وجود اینکه مطرح کرده بودیم اجازه هیچ گونه تجمع غیرقانونی را به مردم نخواهیم داد، انجام گرفت که از طریق نیروهای امنیتی و انتظامی آنها را متفرق ساختیم.
استاندار اصفهان با تشکر از هوشیاری مردم و بلوغ سیاسی و فرهنگی که مردم این استان به خرج دادند و با حضور پر رنگ خود در دانشگاه ها و مدارس طی دو روز شنبه و یکشنبه سیلی بزرگی بر اهداف دشمنان زدند، گفت: همچنین لازم است از همراهی مسئولان کشوری و همدردی مردم ایران با این واقعه تشکر کنیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا