خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان به حاشیه‌های جلسه‌ی “من بهشتی هستم”

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان با تاکید بر این موضوع که جلسه “من بهشتی هستم” و حضور علیرضا بهشتی در دانشگاه مجوز داشته است، گفت: من خود را موظف دانستم که از مراجع ذی‌صلاح بالاتر و مراکز امنیتی نیز استعلامی بگیرم؛ بعد از استعلام اعلام شد “حضور علیرضا بهشتی نه تنها ممنوعیتی ندارد، بلکه هیچ اشکالی هم ندارد”.

جعفر شاه‌نظری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در تاریخ 7 مهر 97  آقای عیدی – مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان- در نامه‌ای به ریاست دانشگاه اصفهان نوشتند که پیرو هماهنگی قبلی برای ویژه‌ برنامه‌ نودمین سالگرد شهیدبهشتی با دانشگاه همکاری داشته باشد و این نامه آغاز موضوع است.

وی افزود: پس از ارجاع نامه به بنده به عنوان معاون فرهنگی سه جلسه در این خصوص با مدیران شهری برگزار می‌شود. اضلاع برگزاری این برنامه دانشگاه اصفهان، معاونت فرهنگی شهرداری، خانه شهید بهشتی و انجمن اسلامی راه امید دانشگاه اصفهان بوده است.

سخنان شهید بهشتی سرلوحه کار دانشگاه‌ها باشد

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: زمانی که جلسه تشکیل شد و با توجه به شخصیت کم‌نظیر شهید بهشتی و نگاه‌های عمیق ایشان، ابتدا قرار شد برنامه را در سه دانشکده اقتصادی، سیاسی و حقوقی برگزار کنیم، اما بعد برنامه به سالن شریعتی منتقل شد.

وی با اشاره به سخنان شهید بهشتی که “پیامبر منادی آزادی، عدالت و برابری است که توانست بر موفقیت اسلام تاثیرگذارد” و “تشکل حق، تشکلی است که انحصار طلب نیست و منطق ضد خداپرستی را ندارد که هرکس در این تشکیلات است آدم خوبی است و هر کسی در آن نیست آدم خوبی نیست، این تفکر شیطانی است نه رحمانی، تشکل خوب آن است که نظام ارزشی را صریح مطرح می‌کند”، تصریح کرد: این جملات شهید بهشتی می‌تواند سرلوحه دانشگاه باشد و سیره ائمه هم مبنی بر این بوده است.

شاه نظری ادامه داد: سیره ائمه هم این بوده است که با مسیحیان و دیگر ادیان گفت و گو کنند. شهید مطهری می‌گوید حتی می‌توان به کمونیست در دانشگاه کرسی داد و باید بتوانیم با آنها گفت و گو کنیم، پس این تفکرات نیازمند بررسی است، به خصوص در فضای دانشگاه باید به آنها توجه جدی شود.

نیازمند مجوز از هیئت نظارت نیستیم

وی تاکید کرد: معاونت فرهنگی وقتی می‌خواهد برنامه‌ای داشته باشد مثل سایر همایش‌هایی که برگزار می‌کند نیازمند مجوز هیئت نظارت نیست، زیرا معاونت فرهنگی مسئول برگزاری است.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: نگاه برخی از دوستان سیاسی است، این درحالی است که نگاه ما به برنامه‌ها، نگاه فرهنگی است و  به هیچ برنامه‌ای جناحی نگاه نمی‌کنیم و برای مهارت آموزی دانشجو برنامه‌ریزی می‌کنیم.

شاه‌نظری با بیان اینکه تشکل‌ها بازوان اجرایی معاونت فرهنگی هستند، در خصوص این موضوع که می‌گویند طی این روزها دانشگاه اصفهان در برابر شهرداری وادادگی داشته است، گفت: دانشگاه رسالت خود را انجام می‌دهد، دانشگاه رییسی دارد که 16 سال رییس دانشگاه‌های مختلف بوده است و دانشگاه اساسا دارای نگاه کلان است، البته دانشگاه باید از حالت صرفا آموزش خارج شود و باید با جامعه و صنعت ارتباط پیدا کند و مسائل و آسیب های اجتماعی را با نهادهای گوناگون رصد کند، این تعابیر مثل وادادگی، تعابیر جانب دارانه، سیاست زده و بچه‌گانه است.

دانشگاه باید با نهادهای متعدد برنامه اجرا کند

وی اظهار کرد: دانشگاه موظف است برنامه های مختلفی را داشته باشد و دولت هم دست کمک دراز کرده است، زیرا دانشگاه سرمایه اجتماعی است، نباید در دانشگاه این گونه برخورد کنیم، دانشگاه باید با نهادهای متعدد برنامه اجرا و برگزار کند و اصلا هیچ سخنران تحمیلی برای برنامه “من بهشتی هستم” وجود نداشته است.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان افزود: در یکصد و نوزدهمین نشست هیئت نظارت بر تشکل ها، در تاریخ 22 مهر امسال موضوعات مختلف از جمله بزرگداشت شهید بهشتی مطرح شد و اسامی شخصیت هایی هم چون محمدرضا بهشتی، علیرضا بهشتی، فرشاد مومنی و محسن رهامی و محمود صادقی برای حضور در این برنامه اعلام شد که البته تعدادی از آنها به دلایلی نتوانسته‌اند در این برنامه حضور داشته باشند. این نامه امضای هوشنگ طالبی رییس دانشگاه، حجت الاسلام شریف سرپرست نهاد رهبری دانشگاه اصفهان و جعفر شاه نظری معاون فرهنگی را دارد.

شاه‌نظری تصریح کرد: تعدادی از این افراد تغییر کردند، اما اسم علیرضا بهشتی از همان اول برای حضور در این برنامه در جلسه مطرح شد و هر سه مسئول نیز زیر این اسامی را امضا و موافقت خود را اعلام کرده‌اند.

واکنش معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان به حاشیه‌های جلسه "من بهشتی هستم"

حضور علیرضا بهشتی در جلسات ممنوعیتی ندارد

وی گفت: برخی دوستان مطرح کردند که علیرضا بهشتی محکوم فتنه است و نباید به دانشگاه وارد شود، من خود را موظف دانستم که از مراجع ذی‌صلاح بالاتر و مراکز امنیتی نیز استعلامی بگیرم؛ بعد از استعلام اعلام شد “حضور علیرضا بهشتی نه تنها ممنوعیتی ندارد، بلکه هیچ اشکالی هم ندارد”. آنها نیز اعلام کردند هیچ اشکالی نخواهد داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اگر با برنامه‌ای مخالف هستیم، باید آن برنامه را به هم بزنیم؟ مگر دانشگاه مسئول ندارد؟ چرا به مسئولان نگفتند؟ مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که جلسات و نشست‌ها را بر هم نزنید؟ آنهایی که مدعی هستند، به حرمت صحبت رهبری جلسه را به هم نمی‌زدند. باب گفت و گو باز است و همه تشکل‌ها مجموعه یک خانواده هستند.

بهشتی در کنار توده‌ای ها و مخالفان مناظره می‌کرد

شاه‌نظری اظهار کرد: باید به سمتی برویم که اینجا دانشگاه است و باید از فرهیختگی و بلوغ فکری برخوردار باشیم، مگر شهید بهشتی در مناظره‌ها در کنار توده‌ای و گروه‌های مخالف ننشست و پاسخ نداد، باید رشد و بلوغ فکری را در میان جوانان رواج دهیم، زیرا تحجرگرایی و تعصب گرایی ضربه به انقلاب است، این اتفاقات به انقلاب ضربه می‌زند.

این حرکات به نظام ضربه می‌زند

وی خاطرنشان کرد: با این حرکات به نظام ضربه می‌زنیم، باید تحمل شنیدن صدای مخالف خود را داشته باشیم و با وقوع این اتفاقات دل انسان به حال فریادهای رهبری در خصوص وحدت می‌سوزد.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان  تصریح کرد: رفتارها و گفتارها شخصیت خود افراد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا