خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از بیست و دومین آیین کوچه گردان عاشق

متن بخشی از گزارشی ارسالی به انصاف نیوز که توسط نیما مختاریان از اعضای هیات امنا و سارا رضائی از داوطلبان جمعیت امام علی درباره‌ی عملکرد یکساله‌ی این جمعیت و آیین کوچه گردان عاشق تهیه شده است در پی می‌آید:

آیین کوچه گردان عاشق….آیینی برای مبارزه با فقر، آیینی برای زدودن چهره فقر از شهر و کشورمان

یک شروع، شروع از یک کیسه، برای ورود به دنیای رنج‌های تو و زخم‌هایی که برداشته‌ای، ورود به دنیای کودکانه‌ات و آرزوهای رنگ به رنگت…یک شروع، شروع فریاد زدن رنج‌هایی که می‌کشی و سهمی که از دنیا داری! سهم شادی، امنیت، تغذیه مناسب، تحصیل، بازی، آرامش، هویت و کودکی کردن. مسئولیت من با یک کیسه مواد غذایی شروع شده اما تا برآورده شدن آرزوهای تو و احقاق حقوقت تمام نمی‌شود. مسئولیت من نشان دادن دردهای تو به دنیایی‌ست که به غذا دادن و خیرات کردن عادت کرده. رسالت من بیدار شدن و بیدار کردن جامعه‌ای است که با ندیدن و نشنیدن خو گرفته… یک شروع، شروع دیدن و نشان دادن دردهای تو برای رسیدن به دنیایی که سهم تو گرسنگی، رنج و آزار نباشد! در این شروع همراه باشید! در ۲۲ اُمین همایش #کوچه_گردان_عاشق

در مورد گستردگی جغرافیایی این طرح عرض کنیم که این طرح از شیراز و ساری، تبریز و ایلام و کرمان، آمل، رمشک (استان کرمان) و کرمان، بوشهر، گرگان و گنبد، اردبیل و قم و مشهد، سبزوار و کرمانشاه، اصفهان، سقز و اهواز، لرستان  و سردشت، هیرمند، زاهدان، میرجاوه، خاش، سرباز و قصرقند، لاشار و نیکشهر،همچنین در شهرها و محله مختلف استان البرز، چون ملک آباد و کلانشهر تهران، شهریار و شهرری، پاکدشت، لب خط شوش، رباط کریم، آفتاب، احمدآباد مستوفی، دروازه غار، خاکسفید، مولوی، بومهن، سرآسیاب و قرچک این آیین اجرا می شود.

مسائلی که در تمامی این محلات شاهد بودیم، اعتیاد، کودک آزاری، ازدواج اجباری کودکان در محلات حاشیه و کار کودک هست که میتوان به عواملی چون فقر، عدم توازن دسترسی به منابع و فرصت ها و غفلت ها و عدم همت و عزم جدی برای رسیدگی صحیح به وضعیت مناطق حاشیه اشاره نمود. بخش بزرگی از هزینه های این طرح از طریق مشارکت مالی خرد تعداد زیادی از اقشار متوسط هستند که از خود خیرین برای توزیع و حضور در این محلات دعوت به عمل می آید. کوچه گردان عاشق به نوعی شاید بتوان گفت آیینی است برای توبه عملی نسبت به آنچه که نامش را حق الناس یا همان مسئولیت اجتماعی میگذاریم که بر دوش تک تک اعضای جامعه قرار دارد. حق الناسی که به واسطه بی توجهی و غلفت نسبت به اقشار آسیب دیده برگردن شان قرار دارد. کوچه گردان به نوعی یادآوری است برای داشتن دین عمل گرا و اجتماعی. کوچه گردان عاشق قرائتی از مولا علی (ع) برای حضور مستمر در کنار کودکان و افراد آسیب دیده شهر است. آنگاه که ایشان می گوید “خدا را خدا را درباره یتیمان” مبادا گاه سیر و گاه گرسنه بمانند و حقوق شان ضایع شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا