خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح عضو شورا درباره‌ی مراجع تایید صلاحیت شهردار تهران

«حجت نظری» درباره‌ی مراجع تایید صلاحیت برای صدور حکم شهردار تهران گفت: برای صدور این حکم، وزیر محترم کشور از مراجع چهارگانه استعلام می کند.

چندی قبل «علی اعطا» سخنگوی شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته بود: «ما در نهایت منتظر پاسخ دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص تأیید صلاحیت حناچی هستیم.»

در همین زمینه حجت نظری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی اینکه کدام دستگاه‌ها باید صلاحیت حناچی را تایید کنند، گفت: «اصولا مشخص‌ترین و بارزترین دستگاه ذی‌ربطی که می‌توان از آن اسم برد، وزارت محترم کشور است که مطابق قانون باید حکم شهردار را در کلان شهرها صادر کند و مشخصا درمورد شهر تهران هم این اتفاق خواهد افتاد.

اما برای صدور این حکم، وزیر محترم کشور از مراجع چهارگانه استعلام می‌کند. البته تجربه نشان داده در بعضی از موارد وزیر کشور خودش تصمیم گرفته و چندان به نظر مراجع چهارگانه منوط نکرده. چون ایشان می‌تواند با مسوولیت خود هم این حکم را صادر کند.»

آقای نظری با اشاره به مهلت ده روزه‌ی وزیر کشور گفت: «اتفاقی که باید رخ دهد این است که وزیر محترم کشور چه براساس استعلام و چه بدون استعلام، ظرف ده روز به لحاظ قانونی مکلف است در این مورد تصمیم بگیرد و حکم شهردار را صادر کند، یا اگر غیر از این تشخیص داد ممکن است این اتفاق رخ ندهد. ما معتقدیم که همراهی و تعامل وزارت محترم کشور می‎تواند این باشد که نظر شورا و منتخبان مردم را بپذیرد و این حکم را صادر کند.»

نظری در پاسخ به این پرسش که آیا استعلام وزارت کشور از مراجع چهارگانه براساس قانون است یا بر طبق یک عرف، اینگونه جواب داد: «براساس قانون است و در نهایت مسوولیت با مرجع صدور حکم است. در این مورد قانون باید وجود داشته باشد. الان حضور ذهن ندارم و خودم هم تردید دارم اما به نظرم این استعلام باید براساس قانون صورت بگیرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا