خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاهده یک یوزپلنگ در توران، اما آسیب دیده

ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک قلاده یوزپلنگ آسیب دیده در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شده است. (عکس آرشیوی است.)

غلامرضا ابدالی از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیب‌دیده در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران خبر داد و اظهار کرد: پس از دریافت این خبر، ماموران حفاظت محیط‌ زیست منطقه توران بلافاصله به محل اعزام و جستجوی گسترده‌ای را برای یافتن این یوزپلنگ انجام دادند.

وی افزود: در حال حاضر یوزپلنگ آسیب دیده از فاصله دور توسط محیط بانان رصد می‌شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: به نظر می‌رسد برای اطمینان از وضعیت سلامتی این یوزپلنگ نیاز به بررسی و معاینه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ابدالی با بیان اینکه در حال حاضر تیم دامپزشکی به محل اعزام شده است، تاکید کرد: هرگونه اطلاعات تکمیلی در خصوص وضعیت این یوزپلنگ متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.


شاهرود- بر اساس مشاهدات محلی یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شده است که فعلا تحت نظر و رصد محیط‌بان‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شنبه بر اساس مشاهدات محلی یک قلاده یوزپلنگ آسیایی آسیب دیده در زیستگاه‌های آزاد اطراف پارک ملی توران شاهرود مشاهده شده است.

هم اکنون یوز آسیب دیده تحت نظر و رصد محیط‌بان‌های منطقه قرار دارد و جزئیات را به دقت بررسی می‌کنند.

برای اطمینان از نحوه و چگونگی آسیب دیدگی این گونه ارزشمند نیاز به زنده گیری برای بررسی و معاینه دقیق‌تر هست.

در مورد جنسیت و سن و علت آسیب دیدگی این یوزپلنگ فعلاً اطلاعات دقیق‌تری در دسترس نیست


شاهرود- بنا به اعلام منابع محلی، جنسیت یوزپلنگ آسیب دیده محدوده پارک ملی توران شاهرود نر اعلام شده و بعد از بهبودی مجدد در طبیعت رها سازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یک قلاده یوزپلنگ آسیب دیده بعد از ظهر شنبه در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شد که بنا به رؤیت محلی‌ها و محیط‌بانان این یوز تحت مراقب و نظر قرار گرفته است.

در پی این حادثه بلافاصله تیم پزشکی برای درمان یوزپلنگ عازم محل شده و تا این لحظه یوزپلنگ تحت رصد محیط‌بانان منطقه قرار دارد.

جنسیت این یوز نر و بالغ تشخیص داده شده و به نظر می‌رسد این یوز دو ساله است.

با توجه به دغدغه فعالان محیط زیست پیرامون حفاظت از یوز، مسئولان زیست کره توران اعلام کردند این حیوان ابتدا مداوا و پس از بهبودی به طبیعت باز خواهد گشت.

در مورد علت آسیب دیدگی و میزان جراحت اطلاعاتی در دسترس نیست و به نظر می‌رسد بعد از معاینه تیم پزشکی جواب این سوالات مشخص شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا