خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید روحانی بر “نقش تعیین‌کننده” مناطق آزاد در دوران تحریم 

رییس جمهور روحانی با اشاره به ظرفیت های متعدد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور، گفت: این مناطق در دوران تحریم نقش تعیین کننده دارند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در آیین افتتاح رسمی طرح های منطقه آزاد ماکو که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، افزود: مناطق آزاد امروز در شرایط تحریم کشور مسئولیت سنگین تری بر عهده دارند.

وی با اشاره به اقدامات چشمگیر انجام گرفته در مناطق آزاد کشور افزود: خوشبختانه در مناطق آزاد کشور اقدامات و فعالیت های توسعه ای خوبی انجام شده است که به بهبود شرایط مردم منجر شده است، ضمن اینکه باید فعالیت های بیشتری به منظور توسعه بیشتر در این مناطق انجام شود.

رییس جمهوری با اشاره به موفقیت اخیر منطقه آزاد ماکو در تولید بذر کشاورزی توسط محققان بومی، ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همکاری وزارت جهاد کشاورزی این صنعت در این منطقه تحول آفرین شود، زیرا این تحقیقات می تواند برای کشور نیز موثر باشد.

حجت الاسلام روحانی همچنین با اشاره به بهره برداری از فرودگاه ماکو گفت: این فرودگاه امروز در شرایطی افتتاح می شود که مدتی از بهره برداری آن گذشته و به طرز بسیار زیبایی نیز ساخته شده است.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی امروز میهمان مردم آذربایجان غربی است.

در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
نخستین دور سفر استانی دکتر حسن روحانی به آذربایجان غربی در اواسط خردادماه سال 1395 انجام شد و در آن 17 هزار میلیارد ریال طرح به تصویب رسیده بود که نزدیک به 80 درصد آن اجرایی شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا