خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبدی: خطاب تیتر روزنامه‌ی رسالت به دستگاه قضاست

عباس عبدی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب، در واکنش به فعالیت‌های اخیر اصولگرایان در حمایت از کارگران و همچنین تیتر روزنامه‌ی رسالت مبنی بر «کارگران مشغول حبس‌اند» که عکس‌العمل‌های فراوانی را در پی داشت، ضمن اشاره به این موضوع که باید از این کار اصولگرایان حمایت کرد گفت: تیتری که روزنامه‌ی رسالت زده خطابش بیشتر به دستگاه قضایی است چون حبس کردن در حوزه‌ی اختیارات دستگاه قضایی است و این هم یک نکته‌ی قابل توجه و جالب است.

عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در تحلیل اینگونه اقدامات اصولگرایان گفت: «من نمی‌توانم انگیزه‌شناسی کنم ولی این ماهیت نظام و ساختاری است که می‌خواهد مبتنی بر رای باشد و هرکسی سعی می‌کند خود را به سمت مردم و مطالبات آنها سوق دهد. این طبیعتی است که نمی‌توانیم آن را از ساختارهای مبتنی بر انتخابی بودن نهادهای عمومی جدا کرده و نادیده بگیریم.

یکی از عللی که در غرب آرا به‌هم نزدیک هستند همین موضوع است؛ همه سعی می‌کنند که بخشی از مردم را به‌سوی خود جذب کنند، درواقع 2 یا 3 درصد آرا در نهایت تعیین کننده می‌شود. و هر نیرویی حداقل خود را با مطالبات نیمی از مردم هماهنگ می کند.

بنابراین طبیعی است که در حال حاضر اصولگرایان به سمت کارگران بروند، کار خوبی هم می‌کنند؛ به نظر من هیچ ایرادی ندارد و باید از این اتفاق حمایت کرد. تیتری که روزنامه‌ی رسالت زده خطابش بیشتر به دستگاه قضایی است چون حبس کردن در حوزه‌ی اختیارات دستگاه قضایی است و این هم یک نکته‌ی قابل توجه و جالب است.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا این فعالیت‌ها نشان از دغدغه‌های کارگری این جناح دارد یا خیر، گفت: «اصلا مهم نیست که اینها ناشی از واقعی بودن دغدغه‌های آنان نسبت به حقوق کارگران است یا خیر. مگر ما در مورد دیگران متوجه می‌شویم که دغدغه‌های واقعی دارند یا نه؟! ما به عمل آدم‌ها نگاه می‌کنیم، همچنان که نیروهای دیگر هم که این کار را می‌کنند ما در ذهن‌شان نیستیم که بدانیم دغدغه دارند یا ندارند. اگر دارند از حقوق کارگران دفاع می‌کنند اتفاق خیلی خوبی است.»

عبدی همچنین در پاسخ به این سوال که «سابقه‌ی طیف‌های مختلف جریان اصولگرایی در حمایت از حقوق کارگران چگونه دیده می‌شود؟»، گفت: «ممکن است در این ماجرا سابقه‌ی مثبتی نداشته باشند، ولی این دلیل بر آن نیست که وضعیت امروز آنها را محکوم کنیم. امروز اینگونه رفتار می‌کنند و قبلا شکل دیگری رفتار می‌کردند، حال اینکه کارگران چقدر به این امر اعتماد می‌کنند یا نمی‌کنند بحث دیگری است؛ آنچه مشخص است این است که ما نمی‌توانیم با انگیزه‌شناسی رفتارهای گروه‌ها و افراد را قضاوت کنیم. باید از این کار آنها استقبال کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اقای عبدی تو شله زرد گوشت پیدا کرده ! مردمی بودن جناحی را که در عمل به ادمخواری مشهور هستند با مردمی بودن کشورهای دمکراتیک مقایسه کرده و فراموش کرده که در مواقع لزوم ریش خود را در ماتحت خر فرو میبرند و بعد بیرون می اورند و دو باره گلاب میزنند ” همه اینها از تیتر یک روزنامه ذوب در ولایت به ذهن ایشان خطور کرده ! کسیکه که با بالا رفتن از دیوار سفارت چهل سال است که مردم را بخاک سیاه نشانده تحلیلهایش نبایستی از این هم هوشمندانه تر باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا