خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حاشیه‌های یک گزارشگر فوتبال

روزنامه‌ی شهروند درباره‌ی حاشیه‌های محمد سیانکی، گزارشگر فوتبال نوشت: بیرون افتادن از جایگاه حرفه‌ای و تبدیل‌شدن به یک طرفدار دو آتشه که هیچ منطقی در رفتار و کلامش ندارد! این شاید مهمترین تحلیلی است که بشود درباره گزارش‌های محمد سیانکی به آن اشاره کرد و خیلی‌ها هم روی آن اتفاق‌نظر دارند. کاری به این مسأله نداریم که سیانکی در اصل طرفدار کدام تیم است. منتهی نحوه گزارش‌هایش ذهنیتی منفی علیه او به وجود می‌آورد که از یک تیم جانبداری می‌کند و این مسأله در کنار استفاده از جملات و استعاره‌های بی‌ربط و شاید بی‌مزه به بزرگترین پاشنه آشیل گزارشگری تبدیل شده که شاید بتوان به صراحت گفت محبوبیتی بین مردم ندارد.

چرا جلالی به سیانکی حمله کرد؟

به این جملات توجه کنید: «برانکو اگر کتاب بنویسه چطور مربی باکلاسی باشیم قطعا پرفروش‌ترین کتاب میشه»، «با این کمبود بازیکن فقط مونده برانکو و باقری لخت شن برن وسط زمین»، «نیمکت‌نشین‌های پرسپولیس رو فقط بستگانشون میشناسن»، با اشاره به تصویر پخش‌شده میناوند؛ «میناوند متعصب‌ترین پیشکسوت پرسپولیسه». اینها بخشی از جملات به کار برده شده از سوی محمد سیانکی در گزارش بازی پرسپولیس مقابل پیکان است. در زمان به ثمررسیدن گل دوم پرسپولیس توسط علیپور که فقط روی اشتباه کذایی دروازه‌بان به ثمر رسید، او گفت: «چه گل زیبایی»! جنجال اصلی اما در مصاحبه زنده بعد از بازی با مجید جلالی اتفاق افتاد که در همان ابتدا گفت در خدمت مربی بازنده هستیم. جلالی هم در جواب او گفت: «اگر شما هوادار پرسپولیس هستی، ایرادی ندارد که از پرسپولیس دفاع کنید اما وقتی بحث رسانه می‌شود، برای من عجیب است!». مجموع این اتفاقات باعث شد استقلالی‌ها بگویند او پرسپولیسی است. پرسپولیسی‌ها هم با یادآوری گزارش تاریخی بازی استقلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا که با نتیجه ٢ بر ٢ به پایان رسید، او را متهم به استقلالی‌بودن می‌کنند.

#نه_به_سیانکی

تقریبا هر بار که یک مسابقه فوتبال با گزارش محمد سیانکی از شبکه سه یا شبکه ورزش پخش می‌شود، شاهد اعتراض شدید مردم به نوع گزارش و جملات انتخاب این فرد برای بیان‌کردن هستیم. به‌طور مثال در بازی معروف فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال‌مادرید و یوونتوس در فضای مجازی شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر این‌که سیانکی به‌عنوان گزارشگر بازی انتخاب شده و همان موقع تندترین واکنش‌ها به این اتفاق را شاهد بودیم. مردم در همان مقطع در فضای مجازی هشتگ نه به سیانکی را داغ کردند.

کسی که اصلا محبوب نیست

از میزان اعتراض‌ها به گزارشگران فوتبال تلویزیون می‌توان به این جمع‌بندی رسید که سیانکی با وجود این‌که از پرکارترین گزارشگران سیماست که اتفاقا شانس گزارش در شبکه ورزش و شبکه سه به صورت همزمان را دارد،‌ اصلا بین مردم محبوب نیست. میزان محبوب‌نبودن او البته خط بحران را هم رد کرده و تنها واکنش مردم به عملکرد سیانکی برای هر مسابقه اعتراض است و اعتراض. برای این اتفاق قابل تأمل می‌توانیم چند توییت منتخب را هم با هم مرور کنیم.

«خود سیانکی اگه بخواد بازیایی که خودش گزارش کرده رو نگاه کنه تلویزیونو میوت میکنه»

«الان بگردی بین هشتگ‌ها توییت پسر سیانکی رو هم میتونی پیدا کنی که تهش زده #نه_به_سیانکی»

«تنها دلخوشی ما دیدن فوتباله و صداوسیما هر وقت سیانکی رو برای گزارش انتخاب می‌کنه این لذت رو تبدیل به زهرمار می‌کنه برای ما»

« بعد از کار تو معدن سخت‌ترین کار دنیا تماشای فوتبال با گزارش سیانکیه»

«سیانکی واقعا خودش فکر می‌کنه گزارشگر خوبیه؟»

دفاعیه و طعنه به عباس قانع!

سیانکی در مصاحبه‌ روز گذشته خود با «ورزش سه» در برابر برخی اتهامات مطروحه از خود دفاع کرد و گفت: «این‌که من طرفدار پرسپولیس هستم، نظر برخی از هواداران فوتبال است و به این دیدگاه احترام می‌گذارم، اما واقعیت این است که وقتی برای استقلال هم گزارش می‌کنم، برخی می‌گویند سیانکی استقلالی است. من وقتی بازی استقلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا را هم گزارش کردم، پرسپولیسی‌ها به من اعتراض کرده و گفتند استقلالی‌ هستی.»

او در جنجالی‌ترین بخش صحبت‌های خود با کنایه‌زدن به برخی از دیگر گزارشگران از جمله عباس قانع گفته است: «با تمام احترامی که برای همه همکارانم قایل هستم اما من مثل برخی گزارشگرهایی که به تازگی به این عرصه ورود کردند و با ادبیاتی غیر متعارف گزارش می‌کنند تا مورد توجه باشند، کار نمی‌کنم. من نه ادبیات بدی در گزارش‌هایم داشتم و نه هوچی‌گری کردم. به نظر خودم هم یکی از بهترین گزارش‌هایی بود که برای پرسپولیس و پیکان انجام دادم. هرچند که به نظر منتقدان احترام می‌گذارم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا